Lídr internetového trhu klade důraz na edukaci v oblasti e-commerce, proto spojil své síly s Vysokou školou ekonomickou v Praze. V rámci spolupráce s Fakultou mezinárodních vztahů spustil pro magisterský program volitelný předmět E-commerce B2C (kód předmětu 2OP527), jehož odborným garantem je Ing. Alena Filipová, Ph.D.
Na různých vysokých školách přednáší celá řada firem, ovšem kompletní vedení samostatného předmětu zaštítěného jedinou společností s odbornou garancí akademické půdy je v ČR velmi ojedinělé, ne-li unikátní. Studenti tak mají výbornou příležitost získat poznatky z praxe z nejdůležitějších odvětví e-tailu – obchodu, reklamy, péče o zákazníka, IT, expanze, logistiky a dalších.
„Velmi si cením spolupráce s tak významným partnerem, který studentům obohatí teoretický pohled o cenné praktické zkušenosti, a to zejména v tak dynamicky rozvíjející se oblasti, kde praxe předbíhá teorii. Pro studenty je to zajímavé i tím, že online prostředí je pro ně přirozené a rádi se v něm pohybují. Někteří dokonce mají své vlastní e-commerce podnikatelské projekty, takže možnost něco se naučit od úspěšné firmy vítají. A vzhledem k tomu, že Alza na přednášky posílá lidi ze svého vrcholového managementu, může být pro studenty inspirující i kontakt s takovými osobnostmi,“ uvedla Ing. Alena Filipová, Ph.D. z katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací Vysoké školy ekonomické v Praze.
„Pilotní fáze tohoto projektu běžela v loňském letním semestru, absolvovalo ji přes 40 účastníků. Osvědčila se, zpětná vazba byla velmi pozitivní jak ze strany studentů, tak ze strany katedry i lektorů. Jednotlivé prezentace jsme doplnili o aktuální a vyžadovaná témata a v rámci podzimního semestru před posluchače předstoupíme v plné síle,“ uvedl Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz, který má celý projekt ve společnosti na starosti.
Cílem celého projektu je připravení studentů na velice dynamické odvětví prodeje v prostředí internetu, na jeho pravidla, specifické požadavky, předání know-how a praktických zkušeností z oblasti e-commerce, case study nebo interakce s managementem internetového lídra na českém trhu. Studenti zjistí, co vše tato oblast obsahuje: co je vlastně e-commerce, jaké jsou její typy, co je atribuční model, jaká úskalí skýtá práce s webem, informace o skladování a expedici, co je SEO, jak spočítat ROI online marketingové kampaně, jak vyhodnotit parametry e-shopu, jak na mobilní verzi, jak vytvořit business plán a mimo jiné přijdou i na to, zda jejich nápady v on-line prostředí mají šanci na úspěch.
Kurz je dostupný pro studenty magisterského studia všech fakult VŠE.
Management společnosti Alza.cz složený z osmi zástupců z řad ředitelů, vedoucích a manažerů, hodnotí nejen semestrální práce, musel ale také připravit podklady pro závěrečné testy a pro státní zkoušky studentů, kteří předmět mají jako povinný v rámci vedlejší specializace Retail Business. Přednášky se konají každý čtvrtek od 16:15 (90 min) v učebně SB225 pražské VŠE.
Alza.cz a NejBusiness.cz
16.10.2017
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...