Diakonie ČCE, jeden z nejvýznamnějších poskytovatelů sociálních služeb v ČR, zahajuje desátý ročník sbírky dárků na pomoc dětem ohroženým chudobou po celém Česku. Letošní ročník je mimořádný tím, že poprvé mohou dárci připravit i krabici pro dospělé – rodiče samoživitele. Sbírka darů běží od 23. listopadu a potrvá do 6. prosince 2020, finanční sbírka Krabice on-line běží nepřetržitě.
„Pandemie koronaviru nejvíce dopadá právě na chudobou ohrožené rodiny, konkrétně na rodiče samoživitele. Podle údajů, které máme k dispozici od našich terénních pracovníků, přišlo o práci 15 % - 20 % rodičů samoživitelů a potravinové banky hlásí až 2x nárůst poptávky. Je také čím dál zřetelnější, že roste počet lidí, kteří kvůli výpadku příjmů nemají z čeho splácet dluhy,“ říká Ivo Mareš, projektový manažer Diakonie. „U rodin, které jsou v sociální izolaci, eskalují rodinné konflikty a výchovné problémy. K tomu se významnou měrou přidává i nejistota a obavy o budoucnost, které jsou důsledkem ztráty zaměstnání či omezení příjmu rodiny.“
Další oblastí, kde je potřeba velká podpora, je vzdělávání dětí. „Polovina rodin v sociální tísni je bez internetového připojení a technických prostředků jako PC, tablet či notebook. Tiskárnu nemá v podstatě nikdo. S tímto vybavením nelze zvládat nároky domácího vzdělávání, zároveň absence techniky brání dítěti získávat podporu od pracovníků Diakonie,“ dodává Mareš.
„Děti ohrožené chudobou potřebují naši pomoc víc než kdykoliv dřív a neméně potřebují podporu i jejich rodiče. Máme radost, že se naše výzva k darům pro rodiče samoživitele setkala u veřejnosti s velkým ohlasem a už teď ji na sociálních sítích vidělo přes 250 tisíc lidí,“ vysvětluje Zdeňka Sobotová, manažerka sbírky Krabice od bot.
Další novinka se týká sítě sběrných míst, která se letos rozšíří také o vybrané prodejny značky DATART. Na všech sběrných místech DATART mohou dárci předávat i krabice pro dospělé.
„V rámci sítě kamenných prodejen jsme vybrali několik sběrných míst, kam lidé mohou dárky odevzdávat. V Praze je to prodejna DATART v obchodním centru Letňany, v centru Plaza, v nákupním centru Arkády Pankrác a jedno výdejní místo skladu v Horních Počernicích. Další dvě prodejny jsou v centru Olympia Olomouc a Mediahall v Brně. Lidé do našich prodejen začali nosit dárky ještě před zahájením sbírky, což nás velmi těší a doufáme, že stejná míra solidarity bude pokračovat,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky DATART.
Poslední novinkou letošního 10. ročníku je benefiční e-shop Krabice od bot, kde mohou lidé nakoupit drobné vánoční dárky pro své blízké a zároveň tím pomoci ohroženým dětem.
I v komplikované epidemiologické situaci je tu vždy možnost podpořit děti a jejich rodiny finančním darem na www.krabiceonline.cz. Tato sbírka letos mimořádně pomáhala i za první vlny pandemie a také její vánoční výtěžek bude směřovat na podporu vzdělávání, rozvoje nebo volnočasových aktivit konkrétních dětí v sociální nouzi.
„Solidarita lidí v této těžké době je neuvěřitelně silná. Zapojují se školy i firmy, přestože mají distanční výuku a nařízený home office. Lidé se na nás obrací s nabídkou rozvozu dárků. A především, už v tuto chvíli – ještě než sbírka začala – jsme od dárců dostali 300 000 Kč a je rezervováno víc než 10 000 krabic,“ uzavírá Zdeňka Sobotová.
Diakonie pomáhá lidem v těžkých situacích, kdy už jim nebo jejich nejbližším docházejí síly. Poskytuje služby seniorům, dětem i dospělým s postižením a lidem v různých životních krizích. Diakonie se věnuje také humanitární a rozvojové práci v zahraničí. Ročně podpoří 40 tisíc lidí u nás i ve světě.
Krabice od bot je největší sbírka vánočních dárků pro děti z chudých rodin v ČR a jediná celorepubliková sbírka, kde nejen obdarovaní, ale také dárci jsou děti. V loňském roce dárci věnovali více než 35 000 dárků. Projekt má dvojí cíl: obdarovat děti z chudších rodin pěkným vánočním dárkem, možná jediným, který letos o Vánocích dostanou, a děti ze zajištěných rodin učit solidaritě. Příjemci dárků jsou děti v sociálně vyloučených lokalitách, azylových domech, krizových centrech, pěstounských rodinách, nízkoprahových klubech či jinde. V doprovodné finanční sbírce Krabice online už Češi darovali více než dva miliony korun na dlouhodobou pomoc rodinám a dětem v nouzi.
Diakonie ČCE a NejBusiness.cz
26. listopadu 2020
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...