Kaufland: S nEKOnečným víčkem se ušetří 9 tun plastů ročně

Kaufland: S nEKOnečným víčkem se ušetří 9 tun plastů ročně

V rámci plastové strategie, která má za cíl výrazně snížit spotřebu plastů, učinila společnost Kaufland další krok. Odstranila jednorázová víčka z plastu u vybraných mléčných výrobků privátních značek, a ušetří tak 9 tun plastů ročně. Současně ale nabídne zákazníkům ekologickou náhradu v podobě opakovaně použitelných víček. „Neustále hledáme alternativní obalové možnosti a inovativní řešení, abychom omezili plasty, přitom ale musíme zaručit trvanlivost a zachování produktových vlastností potravin,“ uvádí Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR.

Obaly mléčných výrobků obvykle zahrnují i jednorázové víčko z plastu, kterým lze kelímek po stržení hermetické fólie opět uzavřít. Kaufland nyní tato víčka přestává přidávat k vybraným výrobkům vlastních značek K-Classic, K-Free a K-Take it veggie. Zákazníkům nabídne ekologickou variantu pro opakované použití, tzv. nEKOnečné víčko. Hodí se pro všechny 500gramové jogurty i jiné objemy s průměrem 9,5 cm. Je vyrobeno z materiálu vhodného pro uchovávání potravin, omyvatelné a vhodné do myčky. Balení 2 ks víček stojí 19,90 korun a je k dispozici v oddělení s chlazenými mléčnými výrobky.

Kaufland již zavedl mnoho ekologických změn, například alternativy k plastovým taškám v podobě papírových nebo látkových z bio bavlny pro opakované nákupy. V úseku ovoce a zeleniny tzv. nEKOnečný sáček, který se dá používat opakovaně i prát a nahrazuje jednorázové plastové sáčky. Byl oceněn i jako Nejlepší novinka ve Volbě spotřebitelů 2020 v oblasti obalů. Jako první obchodní řetězec začal nabízet okurky bez plastové fólie, čímž ušetří 50 tun plastu ročně. U citrónů v síťce nahradil plastový pásek papírový, což představuje úsporu 40 tun plastu za rok. Zelenina na polévku je v misce z papíru – úspora 15 tun plastu ročně. K-Bio-banány jsou opatřeny pouze papírovou páskou. Z prodeje byly vyřazeny veškeré jednorázové plastové nádobí, plastové vatové tyčinky i plastová brčka a nahradily je ekologické varianty. Kaufland také používá místo jednorázových obalů na ovoce a zeleninu vratné přepravky.

Kroky společnosti Kaufland vycházejí z mezinárodní strategie REset Plastic skupiny Schwarz. Vizí je „Méně plastů – uzavřené cykly“ a cílem minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i obchodech podle konceptu cirkulární ekonomiky – odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale znovu využitelný materiál. „Jako jeden z největších tuzemských potravinářských řetězců cítíme závazek chránit životní prostředí. Do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty našich privátních značek budou v obalech z recyklovatelných materiálů,“ dodává tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Strategie REset Plastic se skládá z několika částí: redukování (REduce) používání plastu ve všech divizích a ve spolupráci s dodavateli hledání úspor a alternativních materiálů. Důležitá je i optimalizace designu vlastních značek a snaha snížit množství plastu a zvýšit jeho recyklovatelnost (REdesign). Společnost Kaufland se rovněž zavazuje znovu použít minimálně ¾ odpadu (REcycle). Bod REmove zahrnuje spolupráci s nevládními organizacemi při odstraňování plastů z přírody. Kaufland také spolupracuje na výzkumu alternativních materiálů, při hledání způsobů efektivní recyklace a pomáhá edukovat celou společnost (REsearch).

Zdroj informací

Kaufland Česká republika v.o.s. a NejBusiness.cz

Datum

25. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

Reklama

Page generated in 9.4982 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál