Za 10 měsíců letošního roku se obrátilo na Call centrum ÚP ČR téměř 110 tis. lidí

Za 10 měsíců letošního roku se obrátilo na Call centrum ÚP ČR téměř 110 tis. lidí

Od ledna do října letošního roku se obrátilo na Call centrum Úřadu práce ČR (CC ÚP ČR) telefonicky 94 704 klientů. Dalších 15 087 lidí pak zvolilo elektronickou cestu. Jen v průběhu října zaznamenali operátoři přes 13 tisíc dotazů, což je v meziročním srovnání nárůst o téměř 58 %, meziměsíčně pak o více než 61 %. Pro srovnání – během první vlny koronakrize (březen–květen 2020) kontaktovalo CC ÚP ČR celkem 39 239 zájemců. V letošním roce takto žádá měsíčně o radu v průměru 12,5 tis. osob. Za dobu, kdy je CC ÚP ČR v provozu, zodpověděli jeho pracovníci více než 358 tisíc dotazů. Roste také zájem o využití virtuálního asistenta, který je k dispozici na webu Úřadu práce ČR.

V současné době klienty nejvíce zajímají praktické dopady aktuální epidemické situace. Nejčastěji padají dotazy týkající se nepojistných sociálních dávek, zejména mimořádné okamžité pomoci související s onemocněním COVID 19, rodičovského příspěvku, přídavku na dítě, příspěvku na bydlení nebo příspěvku na živobytí a doplatku na bydlení. V oblasti zaměstnanosti se zájemci nejčastěji ptají na to, co dělat v případě ztráty práce, jak jim v tomto ohledu může ÚP ČR pomoci, jak probíhá zprostředkování zaměstnání, kdy je možné nechat se zavést do evidence uchazečů o zaměstnání a jaké jsou podmínky vzniku nároku na podporu v nezaměstnanosti. Ptají se i na to, jakým způsobem mohou podávat žádosti a další podklady.

Lidé do Call centra ÚP ČR především volají. V říjnu telefonicky oslovilo CC ÚP ČR 10 345 klientů. Nejčastěji vytáčejí bezplatnou linku 800 77 99 00 mezi 8.00 – 15.00 hodinou. Další možností je zaslání e-mailu, kterou v předchozím měsíci využilo 935 zájemců. Ze čtyř pětin jsou tazatelé z řad zaměstnanců či uchazečů o zaměstnání. Zbývající pětinu pak tvoří zaměstnavatelé.

„V meziročním srovnání jsme zaznamenali v oblasti dávek nárůst počtu dotazů o téměř 130 %, meziměsíčně pak o bezmála 108 %. V oblasti zaměstnanosti meziročně vzrostl počet dotazů o 169 %, oproti září o 38 %. Práce pracovníků Call centra ÚP ČR je velmi náročná. Musí se dokonale orientovat ve všech agendách, které jsou v kompetenci Úřadu práce ČR. Díky jejich profesionálnímu přístupu šetří čas zaměstnanců kontaktních pracovišť ÚP ČR, kteří se tak mohou mnohem efektivněji věnovat práci s konkrétními klienty,“ vyzdvihuje generální ředitel ÚP ČR Viktor Najmon.

Na referenty CC ÚP ČR se též obracejí zaměstnanci, jejichž zaměstnavatel skončil v insolvenci, nevyplatil jim mzdy ani odstupné a zároveň jim ani nevydal potřebné doklady pro evidenci na ÚP ČR a přiznání podpory v nezaměstnanosti. A množí se i pracovně – právní otázky nebo dotazy z oblasti zdravotního a sociálního pojištění, které ale do kompetence ÚP ČR nespadají.

Operátoři CC ÚP ČR jsou lidem k dispozici denně, a to v pondělí a ve středu od 8 do 17 hodin, v úterý a ve čtvrtek od 8 do 15 hodin a v pátek od 8 do 13 hodin na bezplatné lince 800 77 99 00. Zájemci mohou své dotazy posílat také elektronickou cestou na e-mail kontaktni.centrum@mpsv.cz nebo callcentrum@mpsv.cz či speciální e-mail rodicak@uradprace.cz. Aby potřebné informace mohli získat i lidé se sluchovým či jazykovým handicapem, spustil ÚP ČR už březnu 2020 podporu doslovného přepisu řeči operátorů v reálném čase. Službu zajišťují profesionální přepisovatelé sociálního podniku Transkript online, jejichž vysoká rychlost psaní na klávesnici umožňuje časově efektivní a plnohodnotný rozhovor mezi volajícím klientem a operátorem.

„Vzhledem k povinnosti mlčenlivosti mohou naši pracovníci poskytovat informace v obecné rovině. Pokud někdo potřebuje řešit konkrétní záležitosti (např. správní řízení u uplatněné žádosti či výplatu dávky), je třeba obrátit se na příslušné kontaktní pracoviště ÚP ČR,“ upřesňuje vedoucí Oddělení Call centra ÚP ČR Jana Dudková.

Lidé mohou využívat také služeb virtuálního asistenta, tzv. chatbota, který je k dispozici na webových stránkách ÚP ČR. V současné době zájemci nejčastěji touto cestou vyhledávají informace týkající se příspěvků na děti, možnosti pokrytí vysokých nákladů na bydlení nebo řešení situace, kdy jim nestačí příjmy na základní životní potřeby. V oblasti zaměstnanosti je pak zajímají rady v případě ztráty zaměstnání a pomoci, kterou jim v takovém případě nabízí Úřad práce ČR.

Aby Úřad práce ČR lidem co nejvíce ulehčil vyplňování žádostí, umístil na svých webových stránkách vzory vyplněných formulářů. Postupně také zveřejňuje, na jak na webu, tak i na Facebooku, návodné videospoty. V jejich rámci radí nejen jak na vyplňování žádostí, ale diváci se také dozví, jaké jsou základní podmínky pro získání nároku na konkrétní dávku nebo kde najdou další potřebné informace. 

Zdroj informací

Úřad práce České republiky a NejBusiness.cz

Datum

19. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

Reklama

Page generated in 6.1088 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál