Magistrát hl. m. Prahy má v plánu odstranit kromě jiného 1 800 informačních a směrových tabulí z důvodu snahy omezit vizuální smog. Mnohdy se ovšem jedná o navigační systém takzvaně „na poslední kilometr“, kdy mohou selhávat navigace v mobilu či autě. Směrové tabule navíc neobsahují žádné reklamní sdělení. Pravděpodobnost, že se v metropoli bez konsolidovaného systému integrovaných směrových zařízení vizuální smog rozmůže, se tímto krokem spíše zvyšuje.
Informační a směrové tabule jsou přísně regulovány podmínkami umístění i obsahu a provozují se dle pravidel vydaných Prahou. I přesto je tento naváděcí systém v naší metropoli ohrožen. „Chápeme a souhlasíme se snahou města bojovat s vizuálním smogem, který má negativní vliv na kvalitu veřejného prostoru. Konec konců jsme byli již v devadesátých letech jedni z iniciátorů takovéto aktivity. Na základě vyhlášky o odpadech při odstraňování nelegálních tabulí naváděcích do provozoven jsme ve spolupráci s Technickou správou komunikací už tehdy odstranili velké množství černé reklamy. Rádi tedy uplatníme naše zkušenosti a s touto činností opět pomůžeme", říká Jan Eisenreich ze Směrové Tabule.cz.
Inteligentní naváděcí systém má každá evropská metropole a v Praze funguje už 20 let. Jsou na něj zvyklí jak podnikatelé, kteří ho využívají, tak běžní Pražané, kteří se podle něj orientují. Tyto tabule neobsahují žádnou propagaci produktů a je regulován obsah i forma jejich sdělení. Nalezneme na nich vždy pouze logo firmy, směrovku a vzdálenost do provozovny, jedná se tedy o formu dopravního značení. „V porovnání se standartně využívanými nosiči venkovní reklamy v Praze jde o čistě funkční sdělení v dané lokalitě, které je nesvětelné, nereflexní a nepohyblivé. Například při hledání vjezdu do konkrétní provozovny či na parkoviště mnohdy elektronické navigace selhávají a navigační systémy takzvaně „na poslední kilometr“ umožní řidičům lehce se zorientovat. Jejich zrušení tedy nejenže nesníží vizuální smog, ale naopak může vést k jeho nárůstu formou nelegálních tabulí různých tvarů, rozměrů a barevnosti na pozemcích, plotech a fasádách. Jejich zadavatelé totiž budou hledat cesty, jak do svých provozoven navádět „na vlastní pěst", dodává Jan Eisenreich.
Společnost SMĚROVÉ TABULE.CZ patří k výhradním pronajímatelům směrových tabulí v Praze. Jsou součástí dopravního značení obce a navádějí tzv. „na poslední kilometr“ do provozoven firem a institucí. Tento systém byl budován od 90-tých let s cílem usnadnit orientaci řidičů, a to i v situacích, kdy selhávají běžné elektronické navigace.
SMĚROVÉ TABULE.CZ a NejBusiness.cz
15. listopadu 2020
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...