Košík.cz: Ceny v obchodech zpřesňuje umělá inteligence

Košík.cz: Ceny v obchodech zpřesňuje umělá inteligence

Doby, kdy ceny zboží určovali jen lidé, pomalu berou za své. Ve velkých obchodních řetězcích nebo e-shopech je položek tolik, že přestává být v lidských silách nastavit v potřebném čase ceny tak, aby odpovídaly představám obchodníků i zákazníků. Výši optimálních cen navíc ovlivňuje nesmírné množství faktorů a ani zkušení manažeři cenotvorby nedokážou vyhodnotit vstupní parametry tak rychle, jak je potřeba. Ceny jim stále častěji pomáhají určovat počítačové algoritmy a do hry vstupují umělá inteligence a rozšířená analytika (augmented analytics). Využít nových možností se před časem rozhodl i on-line prodejce Košík.cz, který zvolil řešení od české společnosti Yieldigo.

Na tu se Košík.cz obrátil s požadavkem na zjednodušení cenotvorby, udržení konkurenceschopnosti a zvýšení svého zisku. Košík sice už měl různé systémy na vyhodnocování prodejů, ale bez prvků umělé inteligence, která je schopna spojit všechny faktory dohromady. Nejprve bylo potřeba nastavit potřebné parametry, podle kterých aplikace ceny stanovuje. Košík.cz objasnil Yieldigo svou firemní strategii a dodal množství nasbíraných dat o prodejích. „Na začátku každého projektu od zákazníka potřebujeme připravit několik datových sad. Jedná se o seznam produktů, jejich zařazení do kategorií a informace o současných a minulých prodejích,“ vysvětluje Markéta Uxová, Customer Success Manager v Yieldigo.

Z dat o prodejích systém nejprve vyčte, co vše se promítlo do ochoty zákazníků koupit zboží za určitou cenu. Jsou to ceny konkurence, značka, počasí, den v týdnu a svou roli hrají také třeba trendy ve společnosti, jako je příklon k lokálnímu zboží či zboží bez obalu. Řešení od Yieldigo všechny tyto faktory analyzuje, dává do souvislostí s prodeji a podle toho nastavuje nové optimální ceny. Díky použití strojového učení navíc Yieldigo dokáže předpovědět dopady zvolené cenové strategie na ukazatele výkonnosti KPI, respektive na obchodní výsledky firmy. Jinými slovy, v Košíku si mohou vyzkoušet, jak se změna ceny projeví ještě dřív, než ji provedou. Mimo to mají k dispozici přehledné zobrazení prodejů nebo pozice vůči konkurenci prostřednictvím nástroje na vizualizaci dat Power BI. Vše běží na cloudové platformě Microsoft Azure. Její výhodou je, že dokáže zpracovávat obrovské množství dat, flexibilně reagovat na potřeby Košíku a přitom komunikuje s obvyklými IT systémy.

Yieldigo pomohlo Košíku přestát jarní epidemii

Zapojení nové aplikace přineslo Košíku první pozitivní výsledky už po prvním měsíci od nasazení. Potenciál řešení Yieldigo se pak naplno ukázal během jarního vrcholu epidemie Covid-19. Kvůli obavám z nakupování v kamenných prodejnách výrazně stoupla poptávka po nákupu potravin online. Proti běžnému období se změnilo i zboží, které lidé nakupovali. „Došlo k výrazné změně v zákaznickém chování a struktuře nákupů, zákazníci se začali více zásobovat a prováděli větší nákupy. Díky rychlosti AI platformy a akceschopnosti Yieldiga jsme mohli okamžitě reagovat,“ říká Tomáš Jeřábek, ředitel Košík.cz.

Za řešení pro Košík.cz získalo Yieldigo ocenění Microsoft Awards 2019 v kategorii FMCG & e-Tail. Dalšími klienty Yieldigo jsou prodejci drogérie a lékárny, a to jak online supermarkety, tak kamenné řetězce nejen v České republice, ale i v dalších evropských státech a v Rusku. Zájem obchodníků o českou aplikaci jen potvrzuje trend přenášet cenotvorbu na nové technologie. A využívat umělou inteligenci, protože samotní manažeři odpovědní za cenotvorbu nemohou vyhodnocovat data a aplikovat zjištěná fakta tak rychle jako počítačové algoritmy.

Zdroj informací

Košík.cz a NejBusiness.cz

Datum

6. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6185 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál