Průzkum: Online marketing není všelékem. Někde se stále ještě vyplatí sales

Průzkum: Online marketing není všelékem. Někde se stále ještě vyplatí sales

91 % firem používá digitální marketing, přičemž nejčastějším marketingovým nástrojem na internetu jsou webové stránky. Průměrně vedou marketingové aktivity ke zvýšení obratu o 34 %. Přesto marketing není nejvýhodnější pro všechny. „Výjimku představují úzce specializované B2B firmy, pro které může být mnohem výhodnější strategií sales,“ říká CEO firmy myTimi Jan Skovajsa. Obrat těchto podniků se díky sales aktivitám zvyšuje v průměru o 29 % a vlivem marketingových aktivit o pouhých 12 %. Průzkumu společnosti myTimi se zúčastnilo 653 malých a středních podniků z České republiky.

Drtivá většina firem využívá digitální marketing

Digitální marketing používá 9 z 10 firem. Nejpoužívanějším nástrojem online marketingu jsou webové stránky, v závěsu se drží sociální sítě, SEO, PPC a mailing.

Nejvyužívanější sociální sítí je Facebook

Nejčastěji využívanou sociální sítí mezi malými a středními podniky je Facebook, pro marketingové účely ho využívá 89 % dotázaných firem. Druhou nejvyužívanější sociální sítí je YouTube (54 %), třetí a čtvrtou příčku obsadil LinkedIn (48 %) a Instagram (36 %). Především u B2B firem je zřetelný rozdíl při využívání sociálních sítí: oproti ostatním firmám jsou aktivnější na LinkedIn. K propagaci ho používá 62 % dotázaných B2B firem.

„Dá se říct, že Facebook už je dnes standard. I firmy, které zde neinvestují do reklamy, mají alespoň facebookovou stránku, aby skrze ni mohly komunikovat se zákazníky. To, že je firma vyhledatelná na různých sociálních sítích, také zvyšuje její důvěryhodnost. Pravdou však je, že ne každé podnikání se hodí pro všechny sociální sítě a aktivitu na nich je vždy třeba důkladně promyslet,“ komentuje Jan Skovajsa, CEO firmy myTimi.

Dvě třetiny firem využívají sales

Sales ke své propagaci využívá 61 % malých a středních firem, většina z nich podniká v B2B prostředí. Nejčastější technikou je cold calling. Využívá ho 69 % firem, které uvedly, že jsou v oblasti sales aktivní.

Nejvýhodnější je sales pro B2B firmy s úzkou specializací

Navýšení obratu se opět liší dle zaměření firmy – stejně jako u předchozích otázek, i zde vybočují úzce specializované B2B podniky, kterým sales zvyšuje obrat v průměru o 29 %. Tyto firmy uvádí, že při využití sales mají až 3x vyšší míru konverzí než u ostatních marketingových aktivit. Ostatním firmám přináší sales navýšení obratu v průměru o 15 %.

myTimi

Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit. CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.

Zdroj informací

myTimi a NejBusiness.cz

Datum

27. října 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.7307 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál