Bikero slaví nárůst prodejů o stovky procent

Bikero slaví nárůst prodejů o stovky procent

bikero, obchod s jízdními koly a dalším sportovním vybavením, zaznamenalo letos navzdory koronavirové krizi meziroční nárůst prodejů o 400 %. Důležitou součástí úspěchu byla jarní kampaň, která společnosti umožnila růst v době největší nejistoty, kdy konkurence naopak rušila objednávky a propouštěla lidi. Do následující období, kdy se díky zájmu Čechů o cyklistiku zvedl celý trh, už tak bikero vstupovalo mimořádně silné.

Tržby e-shopu bikero v dubnu meziročně vzrostly o 296 % a v květnu o 283 %, návštěvnost webu se meziročně zvýšila o 156 %. Fungování obchodu přitom na začátku roku výrazně zkomplikovala vládní opatření proti šíření koronaviru. „V sobotu brzo ráno mě vzbudil telefonát a zjistil jsem, že prodejny nesmí otevřít. Během několika hodin jsme ale dokázali zareagovat. Obchody jsme obtáhli páskami a připravili improvizovaná výdejní okna,“ popsal prvotní reakci Martin Kudrna, ředitel bikera.

Díky rychlé úpravě se nemusely prodejny úplně zavřít, ale i nadále vydávaly zboží objednané přes e-shop. bikero navíc už před krizí nabízelo unikátní službu – dodání objednaného kola, smontovaného a seřízeného, až domů s využitím vlastního kurýra. Právě tento aspekt se rozhodlo v komunikaci více zdůraznit, a to včetně rozsáhlé televizní kampaně.

„Když jsem objednávku spotů podepisoval, třásla se mi kolena. Byla to obrovská investice v nejisté době. Sami ale klientům radíme, že značky se nejlépe budují během krize. Nechtěl jsem kázat vodu a pít víno, tak jsme do toho šli,“ říká Jan Coufal, zakladatel bikero a ředitel reklamní agentury Czech Promotion v jedné osobě.

Boom cyklistiky v Česku

Televizní spoty doplnily i aktivity v online prostředí, včetně PPC reklam (Google Ads, Sklik a Facebook Ads), kde hrál nejdůležitější roli dynamický remarketing, prospectingové kampaně v obsahové síti a produktové kampaně. Dalším klíčovým kanálem se pak staly zbožové srovnávače.

Kampaň se do prodejů propsala nárůstem o stovky a některé dny i tisícovky procent. Rostla i znalost značky - bikero se stalo vůbec nejznámější značkou v kategorii.

„Když se opatření uvolnila, zájem o cyklistiku šel nejen v Česku výrazně nahoru. Veškerá naše konkurence začala skupovat kola, ale to už jich moc nebylo. Díky kampani jsme začali růst o měsíc před trhem, což zpětně vidíme i na výsledcích vyhledávání. Měli jsme čas se zásobit v době, kdy ostatní rušili předobjednávky, a dokonce jsme najímali propuštěné zaměstnance od konkurence,“ shrnul Martin Kudrna.

„Tento vývoj bylo hrozně zajímavé pozorovat jak z pohledu agentury, tak z pohledu klienta. Rád říkám, že bikero je moje marketingová laboratoř. Klient vám nikdy nedodá veškerá čísla, u vlastního projektu ale můžu dopad kampaně pozorovat do detailu a zkoumat vlivy různých druhů aktivit. Zároveň nám to dává možnost učit se chybami,“ říká Jan Coufal.

Komunikace odbornějších témat

bikero, které kombinuje vlastnosti kamenného obchodu a e-shopu, se během koronavirové krize vyprofilovalo jako přední internetový prodejce. Komunikaci se nyní obchod rozhodl ještě rozšířit, a to i za pomoci PR.Konektoru.

„Součástí našich služeb je odborná asistence zákazníkům. Chceme jim koupi kola maximálně usnadnit, naši technici jsou proto připraveni každé kolo seřídit a nastavit na míru konkrétnímu člověku. I proto kola doručují naši zaměstnanci a neposíláme je přes zásilkové služby. Právě naši expertízu chceme v komunikaci více zdůraznit,“ dodal Jan Coufal.

„Naším úkolem je v této souvislosti vyhledávat nová témata, a to jak pro korporátní komunikaci, tak pro lifestylovou. V médiích tak budeme soustavně posilovat pozici bikera i jeho zástupců jako odborníků na cyklistiku v Česku,“ popsal Jan Pácl z PR.Konektoru.

bikero je na trhu od roku 2015 a v současnosti provozuje kromě e-shopu dvě kamenné prodejny – v Hradci Králové a v Praze. Právě v hlavním městě v následujících měsících přibyde ještě jedna.

Zdroj informací

bikero a NejBusiness.cz

Datum

24. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6531 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál