Bikero slaví nárůst prodejů o stovky procent

Bikero slaví nárůst prodejů o stovky procent

bikero, obchod s jízdními koly a dalším sportovním vybavením, zaznamenalo letos navzdory koronavirové krizi meziroční nárůst prodejů o 400 %. Důležitou součástí úspěchu byla jarní kampaň, která společnosti umožnila růst v době největší nejistoty, kdy konkurence naopak rušila objednávky a propouštěla lidi. Do následující období, kdy se díky zájmu Čechů o cyklistiku zvedl celý trh, už tak bikero vstupovalo mimořádně silné.

Tržby e-shopu bikero v dubnu meziročně vzrostly o 296 % a v květnu o 283 %, návštěvnost webu se meziročně zvýšila o 156 %. Fungování obchodu přitom na začátku roku výrazně zkomplikovala vládní opatření proti šíření koronaviru. „V sobotu brzo ráno mě vzbudil telefonát a zjistil jsem, že prodejny nesmí otevřít. Během několika hodin jsme ale dokázali zareagovat. Obchody jsme obtáhli páskami a připravili improvizovaná výdejní okna,“ popsal prvotní reakci Martin Kudrna, ředitel bikera.

Díky rychlé úpravě se nemusely prodejny úplně zavřít, ale i nadále vydávaly zboží objednané přes e-shop. bikero navíc už před krizí nabízelo unikátní službu – dodání objednaného kola, smontovaného a seřízeného, až domů s využitím vlastního kurýra. Právě tento aspekt se rozhodlo v komunikaci více zdůraznit, a to včetně rozsáhlé televizní kampaně.

„Když jsem objednávku spotů podepisoval, třásla se mi kolena. Byla to obrovská investice v nejisté době. Sami ale klientům radíme, že značky se nejlépe budují během krize. Nechtěl jsem kázat vodu a pít víno, tak jsme do toho šli,“ říká Jan Coufal, zakladatel bikero a ředitel reklamní agentury Czech Promotion v jedné osobě.

Boom cyklistiky v Česku

Televizní spoty doplnily i aktivity v online prostředí, včetně PPC reklam (Google Ads, Sklik a Facebook Ads), kde hrál nejdůležitější roli dynamický remarketing, prospectingové kampaně v obsahové síti a produktové kampaně. Dalším klíčovým kanálem se pak staly zbožové srovnávače.

Kampaň se do prodejů propsala nárůstem o stovky a některé dny i tisícovky procent. Rostla i znalost značky - bikero se stalo vůbec nejznámější značkou v kategorii.

„Když se opatření uvolnila, zájem o cyklistiku šel nejen v Česku výrazně nahoru. Veškerá naše konkurence začala skupovat kola, ale to už jich moc nebylo. Díky kampani jsme začali růst o měsíc před trhem, což zpětně vidíme i na výsledcích vyhledávání. Měli jsme čas se zásobit v době, kdy ostatní rušili předobjednávky, a dokonce jsme najímali propuštěné zaměstnance od konkurence,“ shrnul Martin Kudrna.

„Tento vývoj bylo hrozně zajímavé pozorovat jak z pohledu agentury, tak z pohledu klienta. Rád říkám, že bikero je moje marketingová laboratoř. Klient vám nikdy nedodá veškerá čísla, u vlastního projektu ale můžu dopad kampaně pozorovat do detailu a zkoumat vlivy různých druhů aktivit. Zároveň nám to dává možnost učit se chybami,“ říká Jan Coufal.

Komunikace odbornějších témat

bikero, které kombinuje vlastnosti kamenného obchodu a e-shopu, se během koronavirové krize vyprofilovalo jako přední internetový prodejce. Komunikaci se nyní obchod rozhodl ještě rozšířit, a to i za pomoci PR.Konektoru.

„Součástí našich služeb je odborná asistence zákazníkům. Chceme jim koupi kola maximálně usnadnit, naši technici jsou proto připraveni každé kolo seřídit a nastavit na míru konkrétnímu člověku. I proto kola doručují naši zaměstnanci a neposíláme je přes zásilkové služby. Právě naši expertízu chceme v komunikaci více zdůraznit,“ dodal Jan Coufal.

„Naším úkolem je v této souvislosti vyhledávat nová témata, a to jak pro korporátní komunikaci, tak pro lifestylovou. V médiích tak budeme soustavně posilovat pozici bikera i jeho zástupců jako odborníků na cyklistiku v Česku,“ popsal Jan Pácl z PR.Konektoru.

bikero je na trhu od roku 2015 a v současnosti provozuje kromě e-shopu dvě kamenné prodejny – v Hradci Králové a v Praze. Právě v hlavním městě v následujících měsících přibyde ještě jedna.

Zdroj informací

bikero a NejBusiness.cz

Datum

24. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 1.6217 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál