Pokud se Češi chtějí vzdělat v IT, potom nejčastěji vyhledávají kurzy programování. Ve formě vzdělání potom vede tradiční forma kurzu, ideálně v Praze či Brně nebo online. Vyplývá to z aktuálního průzkumu, který přináší Coding Bootcamp Praha ve spolupráci s WebMedea services.
Obor IT byl vždy brán jako lukrativní, s velkým potenciálem uplatnění. Zájem o něj vzrostl o to víc vlivem pandemie koronaviru, neboť právě ten je krizí zasažen nejméně. Navíc jeho vývoj je dynamický a po zkušených profesionálech bude poptávka vždy.
„Vývoj v IT v posledních letech směřuje k využívání předpřipravených řešení, oproti programování všeho od začátku. Nicméně orientovat se v záplavě různých řešení je disciplína sama o sobě, stejně jako dokázat se rozhodnout co má smysl k sobě použít. Tudíž to klade ještě více nároků na analytické myšlení. Není tedy třeba se obávat, že by práce v IT ubylo, naopak je výhodou, že se programátorům uvolní čas na úkoly s více přidanou hodnotou,“ popisuje aktuální situaci na trhu IT odbornice Jana Večerková, zakladatelka projektu Coding Bootcamp Praha.
Není tedy divu, že zájem o tento obor roste a restart kariéry v něm hledá čím dál více Čechů. Výsledky průzkumu vychází z analýzy více než 3 600 klíčových slov, ta byla následně rozdělena do segmentů, podle kterých byl měřen zájem lidí při vyhledávání na internetu.
Není pochyb, že IT kurzy zažívají velký boom. Při jejich vyhledávání využívají Češi nejrůznějších slovních spojení. Nejvíce používaným je však ‘kurz programování‘ jehož vyhledávání je nejčetnější a stále se zvyšuje. Zvýšený nárůst zájmu o tyto kurzy koreluje především se začátkem tohoto roku, odkdy čelíme pandemii koronaviru.
Zájem o to se vzdělat v IT je především v technologiích jako jsou PHP, HTML, ux, nejvíce ale o JavaScript. Stálý zájem je potom o vzdělání v SEO. "SEO patří do frontendové části webového vývoje, se kterou účastníky našich bootcampů také seznamujeme. SEO má jak technickou, tak marketingovou část, protože se jedná o soubor desítek různých postupů, jak optimalizovat vyhledávání stránek pro různá klíčová slova,” komentuje Jana Večerková. Není pochyb, že optimalizace webu pro vyhledávače se stala naprostým základem v marketingu a poptávka po těchto odbornicích je stálá.
Pokud už zájemci o vzdělání vyhledávají formu studia IT na internetu, hledají nejčastěji spojení se slovem kurz či školení. Ze vzorku 3 600 slov je to konkrétně 69,4 %. V menší míře se objevují i další slova jako rekvalifikace, webinář či bootcamp. To může být ovlivněno tím, že slova nejsou v našem prostředí ještě přejatá nebo nám nejsou tyto formy studia tolik známe.
Pakliže chtějí být zájemci při hledání kurzů v IT konkrétnější, nejčastěji specifikují umístění. Kurzy jsou vyhledávány ve spojitosti se třemi největšími městy, a to Prahou, Brnem a Ostravou. Ve velké míře i online. Zajímavým zjištěním je určitě fakt, že vyhledávání podle ceny hraje vedlejší roli. Pouze minimálně, v jednotkách vyhledávání, bylo předmětem hledání slovní spojení ‚kurzy zdarma‘, tolik časté není ani vyhledávání kurzu v souvislosti s cenou. Lze tedy vyvodit, že za vzdělání v IT nemají Češi problém si připlatit.
Jak už to tak bývá, pro radu se dnes obracíme na vyhledávače. Stejně tomu tak je i u (budoucích) programátorů, kteří se snaží porozumět JavaScriptu. Pokud jsou při svých vyhledávání konkrétnější, pak nejčastěji hledaná problematika JavaScriptu je spojená s cyklem for each.
Coding Bootcamp Praha byl prvním coding bootcampem na českém trhu a nadále je jediným českým poskytovatelem takto intenzivních školení. Funguje nepřetržitě od září 2016 a vzdělal více než 200 nových programátorů. Coding Bootcamp Praha byl jako jediný evropský coding bootcamp oceněn prestižní americkou univerzitou MIT a Evropskou komisí pro vysoká úspěšnost absolventů a úspěšnost budoucího uplatnění. Všechny kurzy mají nově možnost studovat osobně nebo online.
Coding Bootcamp Praha a NejBusiness.cz
15. října 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....