Nová služba PPL umožňuje zákazníkům e-shopů vracet balíky rychleji a pohodlněji

Nová služba PPL umožňuje zákazníkům e-shopů vracet balíky rychleji a pohodlněji

Češi čím dál častěji vrací zboží nakoupené na internetu. Pro každého čtvrtého zákazníka je to dokonce nejčastější důvod, proč posílá balíky, ukázal průzkum pro PPL. Dlouhodobý nárůst takzvaných „vratek“ přepravce pozoruje nejen u e-shopů s oblečením. PPL proto zavádí novou službu, která proces jak e-shopům, tak jejich zákazníkům usnadní. Díky produktu PPL Parcel CZ Return můžou obchodníci zásilku opatřit zpětnou etiketou. Zákazníkovi už pak stačí nalepit ji na obdržený balík a odeslat ho nazpět.

PPL novou službou vychází vstříc jak e-shopům, tak jejich zákazníkům, pro které je možnost snadného vrácení nebo výměny zboží důležitým faktorem při vybírání obchodu. Zpětné etikety s předtištěnými údaji s adresou pro vrácení zboží zjednodušují proces vrácení i komunikace zákazníků s e-shopy. Na obchodníkovi pak zůstává, zda službu nabídne příjemcům zboží zdarma, nebo zda ji zpoplatní. Zákazník si přitom sám vybere, zda balík odevzdá v parcelshopu nebo zajistí vyzvednutí řidičem PPL.

„Dosud jsme vrácení zboží realizovali pouze s vybranými e-shopy, bez jednotného řešení. Nyní tuto možnost dáváme všem s námi spolupracujícím online obchodům. Službu jsme zároveň navrhli tak, aby byla maximálně uživatelsky přívětivá,“ vysvětlil Milan Loidl, marketingový manažer PPL CZ s.r.o.

„Obchodníci si v naší webové aplikaci můžou zvolit tisk zpětné etikety, kterou následně vloží do odesílaného balíku. Pokud zákazník není se zbožím spokojený, stačí, aby etiketu nalepil na ten samý balík a odevzdal ho na jednom z našich 2 000 podacích míst – PPL Parcelshopů,“ popsal Milan Loidl proces.

Počet ‚vratek‘ roste

Právě nespokojenost s nákupem je v současnosti vůbec nejčastějším důvodem, proč Češi soukromě balíky posílají zpět. Jak ukázal lednový průzkum pro PPL od agentury Nielsen Admosphere, zpět prodejcům balíky posílá 39 % Čechů. Zatímco 25 % využívá zasílání balíků k vrácení nevyhovujícího zboží, každý sedmý kupující (14 %) pak prostřednictvím balíků řeší jeho výměnu.

Podle čísel dosud spolupracujících e-shopů, se kterými PPL zpětné odeslání zboží realizovala, se počet „vratek“ dlouhodobě zvyšuje. Meziročně došlo k růstu o desítky až stovky procent. Nejde však pouze o obchody s módou, ale i dalším sortimentem. Lidé pak nejčastěji vrací zboží přes PPL Parcelshopy.

Data zároveň ukázala, že zboží častěji vrací ženy, spíše respondenti s vysokoškolským vzděláním a lidé z malých a středních měst. Naopak méně často zasílá věci zpět nejmladší věková skupina a lidé na vesnicích.

PPL

Společnost PPL CZ je součástí divize DHL eCommerce Solutions a na tuzemském trhu představuje předního poskytovatele přepravních služeb pro firmy a podnikatele. Nabízí však i služby pro soukromé osoby se službou Balík pro Tebe. PPL CZ se specializuje na balíkovou přepravu po ČR a do celé Evropy. Společnost zaměstnává bez mála 700 pracovníků a 1 600 řidičů, kteří doručí desítky milionů zásilek ročně. Disponuje 20 balíkovými depy, centrálním překladištěm a rozsáhlou sítí výdejních a podacích míst – PPL Parcelshopů, kterých je více než 2 000 po celé České republice. 

DHL eCommerce Solutions je součástí skupiny Deutsche Post DHL Group, která je přední světovou poštovní a logistickou společností. Skupina spojuje lidi a trhy a umožňuje globální obchodování. DPDHL Group zaměstnává přibližně 550 000 lidí ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě, díky čemuž je jedním z největších soukromých zaměstnavatelů na světě.

Zdroj informací

PPL CZ a NejBusiness.cz

Datum

14. října 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.7002 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál