Univerzita Palackého v Olomouci vydává katalog Design s podtitulem Kreativní Olomouc. Hodlá tak propagovat elitní tvůrce z kraje. Kreativní obory jsou klíčové pro oživení ekonomiky a spoluvytvářejí image města i regionu.
Katalog Design je dalším krokem v naplňování vize Olomouce jako středoevropského epicentra kreativity. Má za cíl adekvátně propagovat špičkové aktéry kreativních odvětví, jejichž činnost a význam Univerzita Palackého dlouhodobě monitoruje, analyzuje a podporuje.
„Přestože kvalita lokální kreativní produkce spoluvytváří unikátní image celého regionu a je důležitým ekonomickým i kulturním faktorem, není dosud dostatečně využívána. Univerzita Palackého odvozuje od genia loci Olomouce i svou vlastní image a hodlá touto formou odkrývat kvality zdejších kreativců nejširšímu publiku,“ vysvětluje prorektor pro vnější vztahy Petr Bilík.
Katalog otevírá obálka z dílny progresivního olomouckého grafika Radima Měsíce a jeho stránky nabídnou kromě špičkové vizuální prezentace i texty v češtině a angličtině. Přístupný je též v online verzi na adrese www.kreativniolomouc.cz/design.pdf.
„Jedná se o explicitní podporu talentovaných umělců, firem a podnikatelů a stylovou pobídku veřejnosti, aby zohledňovala kvalitní lokální produkci s vysokou přidanou hodnotou,“ uvádí Michaela Jendřejková, spoluautorka katalogu. Katalog má provázat aktéry kreativních odvětví a inspirovat budoucí frekventanty studijních programů, jež Univerzita Palackého s vědomím perspektivy celé sféry rozvíjí. Příkladem za všechny je chystaný studijní program Průmyslový design, připravovaný ve spolupráci s Vysokou školou báňskou – Technickou univerzitou Ostrava.
Slavnostního křtu katalogu se v prostorách Uměleckého centra UP zúčastnili zástupci vedení univerzity, města, kraje, Okresní hospodářské komory Olomouc, agentury CzechInvest a vybraných autorů, kteří jsou v katalogu zastoupeni.
Katalog Design navazuje na databázi kreativců, kterou univerzita sestavila na jaře ve spolupráci s Technologickou agenturou ČR. Ta prezentuje více než tisíc profesionálů Olomouckého kraje z nejrůznějších kreativních oborů.
Aktivita vzešlá z dlouhodobého mapování a výzkumu má pomoci mobilizovat potenciál kreativců ve prospěch regionální ekonomiky, zastavit odliv talentů do větších center a zároveň zachovat a rozvinout unikátní genius loci univerzitního města.
Databáze zahrnuje 14 kategorií: architekturu, design, film a video, hudbu, knihy a tisk, kulturní a umělecké vzdělávání, kulturní dědictví, oděvnictví, reklamu, řemesla, scénická umění, software, TV a rozhlas a výtvarná umění.
Seznam je otevřený a je možné se do něj zdarma přihlásit na stránkách www.kreativniolomouc.cz
Univerzita Palackého Olomouc a NejBusiness.cz
27. září 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....