Společnost Kärcher v ČR vloni dosáhla obratu 747 milionů Kč. V prvním pololetí 2020 rostla meziročně ještě rychleji, růst táhl i dvojnásobný zájem o paročističe.
Světová jednička v čisticí technice, společnost Kärcher, je stále rodinnou firmou, i když má globální obrat za rok 2019 2,578 miliardy EUR, nejvyšší ve své historii, a 13,5 tisíc zaměstnanců po celém světě. V České republice loni dosáhla obratu téměř 750 milionů Kč.
„Prodeje v prvním pololetí rostly rychleji také díky pandemii covid-19 a větší poptávce po čisticí technice hlavně z řad domácností. Dvojnásobně například vzrostla poptávka po paročističích, které nejen odstraní nečistoty, ale dokáží zlikvidovat většinu běžných bakterií a obalených virů,“ Milada Skutilová, jednatelka české pobočky Kärcher.
Kärcher se v České republice vedle koncových zákazníků, zaměřuje i na firemní sektor, kde poskytuje ideální řešení na míru jednotlivým průmyslovým odvětvím, jako jsou kancelářské budovy, retail, hotely a restaurace, doprava, logistika, automotive, stavebnictví, zemědělství, zdravotnictví i výrobní průmysl.
Loňský celosvětový obrat společnosti Kärcher činil 2,578 miliardy EUR a počet zaměstnanců v roce 2019 dosáhl 13 498. Obrat v ČR činil v roce 2010 234 mil. Kč, v loňském roce dosáhl 747 mil. Kč a letos již firma plánuje atakovat hranici 800 mil. Kč. Česká pobočka zaměstnává 100 zaměstnanců.
Společnost založil v roce 1935 německý inženýr Alfred Kärcher a za dlouhou historii se firma prosadila v segmentu čisticích strojů jak pro profesionální použití, tak i pro koncové zákazníky a jejich domácnosti. Firma si stále i při své velikosti zachovává charakter rodinné společnosti. Potomek zakladatelů Alfreda a Irene Kärcherových Johannes Kärcher je druhou generací vlastníků a pravidelně zastoupení po světě navštěvuje.
Pro Kärcher je nejdůležitějším faktorem růstu inovace. Jen za rok 2019 uvedla společnost Kärcher na trh 150 nových produktů, což je nejvíce v historii společnosti za jediný rok. Nezanedbatelný je počet patentů společnosti, kterých je celosvětově 624.
„Jako firma stavíme na silné tradici, ale zároveň jsou pro nás klíčové inovace. Proto i v budoucnosti se budeme snažit vynikat vynalézavostí, špičkovým výkonem a inovativními řešeními problémů,“ uzavírá Milada Skutilová.
Kärcher a NejBusiness.cz
19. září 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....