Před osmi lety se rozhodla skupina AURES Holdings obnovit značku Mototechna, kterou si mnozí z nás ještě pamatují z dob socializmu. Pod značkou začala prodávat zánovní automobily.
Od roku 2012 prodala v České republice a na Slovensku již téměř 72 000 těchto automobilů, a to především díky tomu, že jsou ihned k dispozici a výrazně levnější než auta nová. Kvůli pozastavení výroby nových aut je již nyní zánovních automobilů nedostatek, a to i přesto, že zájem o ně stále roste.
„Období pandemie mění trh ojetých automobilů od základu, a to obzvláště v případě zánovních automobilů. Přestože registrujeme od začátku roku nárůst poptávky o téměř dvacet procent, nabídka celého trhu razantně poklesla. Velký podíl na tomto trendu má pozastavení výroby i vývoz do zahraničí.
I naše nabídka se díky omezení výroby lehce zeštíhlila, přesto mohou zákazníci vybírat až z tisícovky zánovních vozů. Stále si tak držíme nejpestřejší a nejširší paletu modelů a značek na trhu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam Mototechna patří.
Mototechna prodala za dobu osmi let od svého obnovení v České republice i na Slovensku již 72 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40 % nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v české Mototechně je 417 000 Kč a nejčastěji jde o modely Škoda Fabia (12 %), Rapid (6 %) a Karoq (5 %). Z luxusních modelů pak vede Audi A5.
Nejžádanější automobily jsou ve variantě SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %), což potvrzuje další trend ve změně zákaznických preferencí. Městská SUV si stále více získávají na oblibě díky většímu zavazadlovému prostoru a komfortním vlastnostem. Přitom ještě vloni patřilo prvenství hatchbacku (2019 – 37 %, 2020 – 35 %).
Zánovní automobily jsou stále nejčastěji v benzínovém provedení (83 %), ale došlo i k nárůstu prodejů hybridů a elektromobilů, jejichž počet je oproti loňsku dvojnásobný. Stále ale jde jen o desítky kusů. I letos posílil zájem o automobily s automatickou převodovkou (2019 – 21 %, 2020 – 26 %). Nejoblíbenějšími barvami jsou bílá (27 %), stříbrošedá (19 %) a modrá (15 %).
TOP 10 nejprodávanějších modelů zánovných aut v české Mototechně:
„Vznik novodobé Mototechny je jedním z nejlepších rozhodnutí naší společnosti v posledních letech. Podařilo se nám značku posunout do role inovativního prodejce, který dokáže zákazníkovi nabídnout širokou škálu aut i služeb. Koupíte tu nejen zánovní automobily, ale také prémiové značky a investiční vozy. Zároveň nabízíme střednědobý i krátkodobý pronájem či servis aut,“ doplnila Topolová.
Mototechna, Škoda Auto a NejBusiness.cz
17. září 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....