Situace na trhu zánovních vozů je i přes problémy způsobené koronavirem stabilní. Množství aut v nabídkách inzertních webů za první pololetí je prakticky shodné se stejným obdobím loňského roku. Za šest měsíců letošního roku se na trhu nabízelo 48.867 aut do 5 let stáří a s nájezdem do 50.000 km, což je pouze 266 aut méně než za stejné období loni. Jejich cena však oproti loňsku vzrostla o 30.000 Kč na průměrných 439.000 korun.
„Zánovní ojetiny jsou pro tuzemskou klientelu stále velmi populární a ani pandemie s jejich oblibou výrazně nezahýbala. Ekonomické výhody téměř nových aut jsou zcela nesporné. U běžných značek a modelů se úspora oproti novému autu pohybuje v průměru mezi 20 a 30 %, u prémiových a luxusních značek není výjimkou cena pod 50 % jejich původní hodnoty. Přitom se jedná zpravidla o auta, která budou ještě několik let v prodloužené tovární záruce od výrobce a servisní náklady jsou tak nižší, než u starších a používanějších ojetin,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA AUTO.
Největší nabídka mladých ojetin je standardně v Praze a Středočeském kraji, nejméně jich naopak lidé nabízejí na Vysočině a na Karlovarsku. Téměř 60 % aut je nabízeno s benzinovými motory, necelých 33 % naopak využívá dieselové agregáty. Zbytek připadá na různé alternativní pohony, kterých v posledních letech každoročně přibývá, a zákazníci k nim získávají větší důvěru. Například u hybridních modelů se oproti loňskému prvnímu pololetí nabídka rozšířila o 624 na 1159 aut. Plně elektrických modelů prodejci nabízeli 277, tedy o 44 kusů více než vloni. Mírně však klesá nabídka aut na LPG a CNG.
Stejně jako ve všech ostatních segmentech automobilového trhu, i na poli zánovních aut vládne mladoboleslavská škodovka s podílem více jak 40 % nabízených vozů. Následuje Volkswagen, Hyundai, Mercedes-Benz a pětici nejlepších uzavírá japonská Toyota, která vloni držela až osmou pozici. Mezi deseti nejvíce nabízenými modely je osm modelů Škoda a z ostatních automobilek pouze Hyundai i30 a VW Golf.
Skupina AURES Holdings působí na trhu již 28 let. Provozuje síť desítek poboček v České republice, na Slovensku a v Polsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,4 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně na 86 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017.
Skupinu AAA AUTO vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Značky AAA AUTO a Mototechna jsou oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže – Fortuna ligy. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se letos umístila v anketě Top Ženy Česka na prvním místě v kategorii manažerek.
AURES Holdings a NejBusiness.cz
17. července 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....