Restaurace jsou otevřené bezmála měsíc, život se v nich ale do stejných kolejí nevrátil. Koronavirus nezměnil jen návštěvnost restaurací a výši útrat, ale i platební návyky. Platbu kartou začala na základě zkušenosti z období koronaviru nově upřednostňovat více než třetina lidí a trend se podepisuje i v rostoucím zájmu o stravenkové karty. 20 % lidí v restauracích více preferuje také placení mobilním telefonem. Vyplývá to z nového průzkumu společnosti Up Česká republika mezi více než 500 respondenty.
V době nouzového stavu platily téměř ¾ lidí při objednání jídla z restaurace přes okénko bezkontaktně, zatímco hotovosti se drželo jen 20 % lidí. „Nárůst jsme zaznamenali i u placení stravenkovými kartami, ať už přímo fyzickou kartou nebo skrze mobilní telefon. Očekáváme, že tento trend už nebude slábnout, ba naopak,“ říká Stéphane Nicoletti, generální ředitel společnosti Up Česká republika.
Nemalá část lidí, kteří si díky koronaviru vyzkoušeli v restauracích placení kartou nebo mobilním telefonem, u této metody zůstane. Nová čísla ukazují, že preferovat platbu kartou bude v restauraci na základě zkušenosti z nouzového stavu i v běžném režimu 34 % lidí. Podle průzkumů společnosti Mastercard přitom už před příchodem koronakrize dorovnal podíl plateb kartou či mobilem celkové úhrady v hotovosti.
Vedle tradičních fyzických karet přispěl koronavirový režim také k častějšímu využívání plateb mobilním telefonem přes Google Pay či Apple Pay. Nejčastější platební metodou byl v nouzovém režimu mobilní telefon sice spíše výjimečně, přesto si ho řada lidí vyzkoušela. A 20 % lidí přiznává, že placení mobilním telefonem bude na základě zkušenosti z doby epidemie upřednostňovat nyní k placení více.
Skokový nárůst obliby bezkontaktních plateb při placení v restauracích má několik příčin. V období koronaviru šlo o preferovaný způsob placení zejména z hlediska bezpečnosti a vyšší hygieničnosti, což nahrálo i zájmu o elektronické stravenkové karty. 28 % lidí se vyjádřilo, že právě bezpečnost je pro ně u elektronické karty důležitá, když placení bezkontaktně považují za hygieničtější než papírem. Ještě více lidí (45 %) oceňuje ekologický aspekt, kdy místo mnoha papírových stravenek používá jen jednu kartu.
Vůbec nejvíce zaměstnanců (63 %) na kartě oceňuje možnost platit s ní přesnou částku. Téměř polovina lidí kvituje také pohodlí a rychlost. „To je klíčové i pro restauratéry, kteří při placení stravenkou kartou získají mnohem rychleji své peníze a zároveň jim odpadá počítání papírových stravenek,“ popisuje Nicoletti. Za další výhody placení stravenkovou kartou považují zaměstnanci skladnost, možnost sledování zůstatku a útrat i diskrétnější a elegantnější placení než papírovými stravenkami.
Placení eStravenkou navíc díky odměnám za časté útraty a obědům zdarma podporuje návrat hostů do restaurací. Například v rámci nového věrnostního programu Up Club získají hosté za využívání eStravenky prakticky každý jedenáctý oběd zdarma. Zájem o elektronické karty z těchto důvodů mezi zaměstnanci roste. Od zaměstnavatele ji nyní podle průzkumu dostává necelá pětina zaměstnanců, ale ocenilo by ji dalších 41 %. Rychlejšímu přechodu z papírových na elektronické stravenky brání hlavně konzervativnost řady zaměstnavatelů, zejména v menších městech. Samo o sobě by si přitom raději ponechalo papírové stravenky jen 13 % lidí.
Up Česká republika s.r.o., která zahájila své působení na českém trhu v roce 1995 pod názvem LeChèqueDéjeuner, je součástí mezinárodní skupiny Up, která dnes působí v 29 zemích celého světa. Up ČR se specializuje na zaměstnanecké benefity, ale nabízí rovněž inovativní řešení v oblasti marketingu a strategického rozvoje firem. Schopnost analyzovat aktuální situaci klientů a navrhovat a uvádět do praxe efektivní benefitní systémy a věrnostní programy, řadí společnost Up ČR k lídrům trhu určujícím trend v této oblasti.
Up Česká republika s.r.o. a NejBusiness.cz
17. července 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....