Společnost L’Oréal dnes spouští svůj nový program udržitelnosti „L’Oréal pro budoucnost“, a vytyčuje si tak nové cíle pro rok 2030. V kontextu stále naléhavějších environmentálních a společenských výzev společnost L’Oréal urychluje svůj přechod k modelu, který respektuje planetární meze, a dále posiluje své závazky v oblasti udržitelnosti a inkluze:
„Revoluce udržitelnosti ve společnosti L’Oréal vstupuje do nové éry. Naše planeta čelí výzvám, které mají nebývalý rozsah. Je tedy zásadní, abychom ještě aktivněji usilovali o zachování bezpečného prostoru pro život lidstva. Snažíme se o to při naší obchodní činnosti i snahou obecně přispívat společnosti. Uvědomujeme si, že ty největší výzvy nás teprve čekají. Společnost L’Oréal zůstane věrná svému záměru, a to fungovat s ohledem na možnosti planety“, řekl Jean-Paul Agon, předseda představenstva a generální ředitel společnosti L’Oréal.
„Planetární meze“ jsou hranice, jejichž překročení ohrožuje schopnost Země poskytovat lidstvu prostředí vhodné pro jeho rozvoj. Vědci se jednomyslně shodují, že respektování bezpečného prostoru pro život lidstva musí být v příštích desetiletích prioritou. To je důvod, proč společnost L’Oréal usiluje o přechod k tomu, aby její veškeré obchodní činnosti probíhaly v rámci možností planety.
Společnost proto definovala nové vyčíslitelné cíle pro rok 2030 za účelem boje proti klimatické změně dle iniciativy „Vědecky podložené cíle“. Zároveň se rozhodla jít ještě o krok dál a zasadit se o řešení dalších zásadních environmentálních problémů, jako je zachování biodiverzity i udržitelného vodního hospodářství a oběhového využívání zdrojů. Společnost L’Oréal se bude s ohledem na omezené zdroje planety snažit při své obchodní činnosti dále snižovat přímé dopady na životní prostředí a zajišťovat spravedlivý přístup ke komunitám, se kterými spolupracuje. Zároveň bude snižovat dopady svého veškerého působení včetně činností svých dodavatelů a spotřebitelů.
„Za posledních deset let jsme naši společnost důkladně proměnili a udržitelnost se stala základním pilířem našeho obchodního modelu. S našimi novými závazky vstupujeme do nové fáze, kdy se tato proměna dále zrychluje. Jdeme nad rámec našeho přímého dopadu na životní prostředí, pomáháme spotřebitelům v tom, aby činili při nákupu rozhodnutí v souladu se zásadami udržitelnosti, a snažíme se o pozitivní přínos pro životní prostředí i pro společnost. Jako lídr v tomto odvětví si uvědomujeme, že je naší rolí přispívat k budování inkluzivní a udržitelné společnosti,“ řekla Alexandra Palt, výkonná viceprezidentka a ředitelka společnosti L’Oréal pro společenskou odpovědnost.
Konkrétním příkladem cílů společnosti L’Oréal je to, aby díky zlepšení energetické účinnosti a využívání 100% obnovitelných zdrojů energie dosáhly všechny průmyslové, správní a výzkumné objekty společnosti do roku 2025 uhlíkové neutrality. V rámci tohoto závazku si společnost L’Oréal přeje přispět k energetické transformaci v zemích, kde působí.
Společnost L’Oréal má za to, že je její povinností zapojit do procesu celý svůj obchodní ekosystém (zákazníky, dodavatele a spotřebitele).
S cílem usnadnit 1,5 miliardě svých zákazníků, aby se při nákupu mohli rozhodovat v souladu se zásadami udržitelnosti, vytvořila společnost L’Oréal mechanismus označování produktu z hlediska jeho environmentálního a sociálního dopadu. Označování zahrnuje známkování na škále od A do E, kde se produkt označený písmenem „A“ považuje za „příkladný“ z hlediska jeho environmentálních a sociálních dopadů. Metodu schválili nezávislí vědečtí odborníci a veškeré údaje byly ověřeny nezávislým auditorem, společností Bureau Veritas Certification. Označení a známkování bude k dispozici na internetových stránkách produktů. První značkou, která bude novou metodologii používat od roku 2020 pro své produkty vlasové péče, je Garnier. Ta na celosvětovém žebříčku kosmetických společností obsadila třetí příčku a zároveň je lídrem trhu ve Francii. Toto označování se bude postupně rozšiřovat i do ostatních zemí a kategorií značek.
Společnost L’Oréal v květnu 2020 oznámila, že přidělí 150 milionů eur na řešení naléhavých sociálních a environmentálních problémů.
Společnost L’Oréal si velmi brzy uvědomila, že je potřeba reagovat na environmentální výzvy. Jako průmyslová společnost se rozhodla, že vyřešení dopadů, které mají na životní prostředí její provozní zařízení a distribuční střediska, je naprosto nezbytným prvním krokem k započetí procesu transformace. První fáze je téměř u konce.
V roce 2013 se společnost L’Oréal rozhodla na svou hlavní činnost, kterou je vývoj kosmetických produktů, zaměřit svůj globální program udržitelnosti Sharing Beauty With All (Sdílíme krásu se všemi) a oznámila skutečné cíle v oblasti udržitelnosti pro rok 2020. Jeho hlavní součástí byl inovativní nástroj SPOT (zkratka pro Nástroj pro udržitelnou optimalizaci produktů, Sustainable Product Optimization Tool), vyvinutý za účelem posouzení a snížení environmentálního a sociálního dopadu produktů napříč všemi značkami. Díky němu je nyní udržitelnost nedílnou součástí procesu navrhování nových produktů koncernu od jeho počátku.
Společnost L’Oréal je oddána kráse již více než 100 let. V rámci jedinečného mezinárodního portfolia skupiny L’Oréal se vzájemně doplňuje 36 různorodých značek, které v roce 2019 zaznamenaly obrat přes 29,87 miliardy eur a zaměstnávají po celém světě více než 88 000 lidí. Coby přední světová kosmetická společnost je L’Oréal zastoupena ve všech distribučních sítích: na spotřebitelském trhu, v obchodních domech, lékárnách a drogeriích, kadeřnictvích, cestovním maloobchodě i značkových prodejnách a internetových prodejnách.
V jádru strategie společnosti L’Oréal je výzkum a vývoj a specializovaný tým 4 100 výzkumníků, kteří přispívají k naplňování kosmetických tužeb po celém světě. Závazek společnosti L’Oréal v oblasti udržitelnosti do roku 2030 stanoví ambiciózní cíle udržitelného rozvoje napříč koncernem a usiluje o posílení svého ekosystému pro inkluzivnější a udržitelnější společnost.
L’Oréal a NejBusiness.cz
29. června 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....