Letní prázdniny jsou každoročně nejrizikovějším obdobím z pohledu bezpečnosti na silnicích. Vzhledem k intenzivní výstavbě a opravám na silniční síti se BESIP letos zaměří na prevenci a bezpečnost jízdy v dopravním omezení. Společně s Ředitelstvím silnic a dálnic chce řidiče upozornit na ohleduplnost k silničářům, kteří na stavbách pracují. K tomu spouští novou kampaň „Nejsme ve válce, musíme to všichni přežít“.
„O letošních prázdninách bude na silnicích probíhat hodně oprav, do toho stavíme nové dálnice a modernizujeme D1. Apeluji proto na všechny řidiče, abychom byli na cestách po naší zemi opatrní a ohleduplní k těm, kteří na stavbách intenzivně pracují a starají se o technický stav vozovek. Je to důležité, v zúženích se v bezprostřední blízkosti provozu pohybují pracovníci stavebních a údržbových firem a počet evidovaných incidentů se zde v poslední době prudce zvyšuje.“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Letošní prázdniny budou specifické také tím, že více lidí zamíří do turistických destinací v České republice. „Dá se proto očekávat nadprůměrná koncentrace osobních automobilů, motocyklistů, cyklistů a chodců také na silnicích nižších tříd v turisticky atraktivních lokalitách. Nabádáme proto řidiče v létě ke zvýšení opatrnosti a zodpovědnosti v silničním provozu,“ doplňuje vedoucí BESIPu Tomáš Neřold.
Spot kampaně BESIP k ochraně pracovníků na silnicích s názvem Nejsme ve válce, musíme to přežít, bude vysílán od července v TV a kampaň poběží až do září. Souběžně s tím bude vysílán také rádio spot. „Zvýšený počet incidentů evidují všechny dopravní firmy. Nehoda může skončit škodou na stavebním stroji, ale bohužel může skončit smrtí pracovníka. Letos byli usmrceni již čtyři silničáři, což je nejvyšší číslo za několik let,“ připomíná ředitel ŘSD Radek Mátl.
Obdobná kampaň už proběhla v řadě evropských zemí a nyní bude probíhat i v České republice. Řidiči neohrožují jen pracovníky na stavbách, ale ohrožují také sami sebe a ostatní spolucestující. Na to navazuje druhá kampaň s názvem Setkání s realitou dálnice. Ta se zaměřuje na bezpečnou jízdu v dopravních omezeních.
BESIP dále pokračuje v kampani věnované motocyklistům Limit, kde je hlavní tváří závodník Lukáš Pešek. Pro děti připravil aplikaci Markétina dopravní výchova týkající se bezpečnému chování na komunikacích.
BESIP a NejBusiness.cz
26. června 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....