Společnost DB Schenker se rozhodla pro výrazné oživení vizuální podoby své značky. K přechodu na novou identitu dochází s okamžitou platností a jde o nejvýraznější změnu prezentace společnosti od doby, kdy byla začleněna do mateřské skupiny Deutsche Bahn.
Nová korporátní identita koresponduje se silnými stránkami společnosti a zásadní prvky marketingové komunikace ještě více podtrhují emocionální stránku sdělení. Záměrem je větší odlišení, funkčnost a zapamatovatelnost díky novému výběru fotografií a barev.
„Nejen naši zákazníci vědí, že mezinárodní zkušenosti, týmová práce, chuť do inovací a spolehlivost jsou věci, které nás odlišují od konkurence. S naší novou vizuální identitou jsme se chtěli vymanit z někdy až uniformního stylu logistického odvětví,“ říká Jochen Thewes, CEO společnosti DB Schenker.
Zásadní proměna nastala zejména v barevném schématu. Pro logistický sektor typická modrá barva se v něm již neobjevuje. Novou základní barvou se v identitě společnosti stal moderní odstín teal, který zároveň podtrhuje snahy a cíle DB Schenker na poli udržitelné logistiky. Červené prvky pak odkazují na příslušnost ke značce DB.
„Namísto změny loga jsme se rozhodli upravit jeho detaily a ochrannou zónu. Zůstáváme tak věrni jádru naší značky, ale je znát její vývoj. Větší důraz na emoce podtrhuje unikátní stránku naší značky, kterou jsme doposud v komunikaci poněkud opomíjeli,“ říká Rüdiger Vetter, viceprezident pro globální marketing v DB Schenker.Změna přístupu je patrná i na nových fotografických motivech vizuální identity. Na fotografiích vystupují převážně „hrdinové logistiky“ – zaměstnanci DB Schenker na svých pracovištích. Nový směr se chce odklonit od univerzálních záběrů přepravních prostředků, což se v rámci kampaně #OurAnswerIsYes setkalo s kladnou odezvou veřejnosti.
Nová korporátní identita také umožňuje flexibilnější využití loga společnosti, protože nyní nevyžaduje dříve povinné bílé pozadí, což platí jak pro vlastní značku „Schenker“, tak pro „DB“ náležející Deutsche Bahn AG. Volitelná možnost barvy písma z černé na bílou umožňuje jeho využití i na tmavém pozadí.
Oznámení o změnách v positioningu značky předcházely týdny příprav, interních webinářů a školení, které umožnily současné zavedení nového a jednotného vzhledu ve více než 130 zemích po celém světě. V příštích měsících bude probíhat postupné zavádění do všech oblastí. V plánu je také změna firemního sloganu.
DB Schenker je jedním z předních světových poskytovatelů integrovaných logistických řešení a globálních spedičních služeb. Zajišťuje mezinárodní výměnu zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy. Je specialistou na řízení dodavatelského řetězce a poskytování komplexních logistických řešení - od přeprav, skladování a distribuce až po řízení toku informací. Kromě inovačních řešení nabízí komfort komplexních služeb, individuální přístup, vysokou profesionalitu a oporu spolehlivého partnera. Disponuje širokým technickým, technologickým i kapitálovým zázemí.
Celosvětová síť DB Schenker zahrnuje 130 zemí, kde zaměstnává přes 91 tisíc spolupracovníků. Na každém kontinentu jsou pobočky DB Schenker klíčem k těsné blízkosti k zákazníkům a umožňují organizovat přepravu zboží po celém světě. DB Schenker je součástí německého koncernu Deutsche Bahn, divize logistiky.
V České republice má DB Schenker prostřednictvím Schenker spol. s r. o. silné zastoupení – 2200 kvalifikovaných spolupracovníků na 22 pracovištích po celé České republice. Díky tomu dokáže být svým zákazníkům a obchodním partnerům co nejblíže a pružně reagovat na jejich požadavky. Při poskytování služeb společnost dbá na ochranu životního prostředí a zdrojů. Rovněž přebírá aktivní roli při utváření sociálního a ekonomického prostředí a snaží se přinášet užitek nad rámec společnosti.
DB Schenker patří podle žebříčku Czech Top100 mezi stovku nejvýznamnějších firem v České republice.
DB Schenker a NejBusiness.cz
24. června 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....