Karanténa naučila Čechy nakupovat stavebniny on-line

Karanténa naučila Čechy nakupovat stavebniny on-line

Podle květnového průzkumu společnosti CBRE se 76 % lidí i po skončení karantény vrátí do kamenných obchodů. Největším lákadlem pro návrat k nakupování osobně jsou prý slevy. Tři z deseti respondentů však vlivem koronakrize přesunuli své nákupy do online prostředí a hodlají v tom pokračovat i po skončení karantény. Rostoucí tržby z online prodejů zaznamenaly například i obchody se stavebními materiály, jichž se týkal až třínásobný nárůst, který neuvadá ani po uvolnění karantény.

„V nakupování přes internet dlouhodobě vítězí elektronika, kterou si takto pořizují dvě třetiny zákazníků. Ani situace během posledních dvou měsíců to nijak neovlivnila. Dále vyplývá, že přibližně každý čtvrtý zákazník, který byl zvyklý nakupovat zboží, které neslouží k uspokojení základních lidských potřeb (např. oblečení, obuv, hry apod.), v kamenných obchodech, využil v době karantény nabídky e-shopů,“ říká Klára Bejblová, vedoucí výzkumu retailového sektoru v CBRE.

Podle Asociace pro elektronickou komerci zaznamenala řada odvětví nárůst prodejů na e-shopech v řádech desítek až stovek procent, nejvíce potom v oblasti módy. Kromě nákupu zmíněných komodit však výrazně vzrostl zájem o on-line nakupování stavebních materiálů, nářadí apod. „V době po 16. 3. do konce dubna nastal raketový růst obchodů přes e-shop. Což vedlo až k třínásobnému meziročnímu růstu e-shopu dek.cz. Počet transakcí uskutečněných přes e-shop je tří až čtyřnásobně větší než ve srovnatelném období v loňském roce,“ popisuje Jan Karásek, ředitel internetového obchodu Stavebniny DEK, které sice umožnily zákazníkům nakupovat sortiment v otevřených prodejnách v bezkontaktním režimu, ale velká část zákazníků se přesunula právě do on-line prostředí.

Na obchody se stavebním náčiním se jako na jedny z mála nevztahovaly vládní restrikce, což mělo vliv na to, jakým způsobem lidé trávili v karanténě čas. Podle statistik prodejů firmy Stavebniny DEK se kutilové pouštěli do malířských prací a drobných oprav na svých obydlích a zahradách. „Největší zájem u konečných spotřebitelů se projevil u sortimentu interiérových barev a laků a s tím přidruženého sortimentu nářadí a zakrývacích prostředků. Ihned po otevření prodejen stoupla také poptávka po elektrickém ručním nářadí, jako jsou vrtačky, aku šroubováky apod. No a s teplým počasím se začalo hodně pracovat na zahradách, takže také stavební zahradní program a zavlažovací systémy zaznamenaly růst,“ dodává Karásek s tím, že zájem o nakupování stavebnin v on-line prostředí neutuchá ani po skončení karantény.

Navzdory rostoucí oblibě online nakupování si klasické prodejny zachovají své nezastupitelné místo. Zákazníci chtějí mít z nakupování zážitek a ani v postkoronavirové době se na tom nic nezmění. Jak uvádí průzkum společnosti Gfk, nejméně Češi na internetu nakupují balené potraviny, kvůli kterým stále navštěvují kamenné obchody. Jako hlavní faktor průzkum uvádí, že na fyzických pobočkách si může zákazník produkt osahat, což vyžaduje téměř 60 % respondentů. Dalším faktorem je fakt, že na kamenné pobočce se zákazník ke kýženému produktu dostane dříve, než by ho k němu doručil online obchod, a snáz se na pobočce vyřizuje i případné vrácení zboží.

Zdroj informací

DEK a.s. a NejBusiness.cz

Datum

24. června 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6769 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál