Češi během nouzového stavu kvůli vládním opatřením přestali téměř úplně čerpat firemní benefity na sport, kulturu a cestování. Vzrostl naopak zájem o on-line nákup literatury. Celkový objem čerpání zaměstnaneckých rozpočtů na volný čas klesl na konci března o 60 %. Po rozvolnění opatření Češi zase začali utrácet za cestování i sport, kultura je ale stále na třetině průměrných útrat. Vyplývá to z dat společnosti Benefit Management, která spravuje benefity 210 000 zaměstnanců v 500 firmách.
Vládní opatření, která začala platit v polovině března, výrazně ovlivnila spotřebitelské chování Čechů. Potvrzují to data o objemech čerpání volnočasových benefitů. Na konci března poklesl celkový objem čerpání rozpočtů na benefity na 40 % obvyklých hodnot. „Největší propad jsme zaznamenali v oblasti kultury, kde útraty kvůli zavřeným kinům a divadlům klesly o 99 %. Zájem v období největší nejistoty nebyl logicky ani o cestování, zavřená sportoviště se zase podepsala na propadu čerpání rozpočtů na sport. Nárůst jsme naopak registrovali u tištěné literatury, kterou si lidé objednávali v internetových knihkupectvích,” říká Václav Kurel, ředitel společnosti Benefit Management.
Po 25. květnu, kdy došlo k nejvýraznějšímu uvolnění opatření, začal zájem o benefity zase stoupat, celkové útraty se na přelomu května a června dostaly na 80 % běžného objemu. Češi začali znovu čerpat rozpočty na cestování, kupují z nich ale zatím hlavně pobyty v Česku. Útraty se s otevřením provozoven výrazně zvedly i u sportu. Do divadel a kin se ale lidé zatím nehrnou, v kultuře se objem útrat drží okolo 35 % normálu. Nad průměrem zůstává zájem o literaturu.
„Od konce května se vše pomalu vrací k normálu a vypadá to, že firmy se nechystají benefity ani nijak zásadně omezovat. Zkrácení nebo zmrazení rozpočtů na benefity jsme zatím zaznamenali jen u dvou procent našich klientů. Na trh benefitů bude mít velký vliv i vývoj na trhu práce, který je zatím těžko předvídatelný. Z chování spotřebitelů je však vidět, že se lidé vracejí ke svým návykům, a to včetně trávení volného času,” dodává Václav Kurel. Český systém Benefit Plus aktuálně využívá 500 firem, ve kterých pracuje 210 000 zaměstnanců.
Benefit Plus přináší na český trh čistě elektronickou správu zaměstnaneckých benefitů v tzv. cafeterii již od roku 2003. V roce 2014 představil první čistě elektronické stravenky Benefit Plus. Aktuálně spravuje Benefit Plus zaměstnanecké benefity pro více než 5000 společností s více než 210 000 zaměstnanci. Benefit Plus je obchodní značka společnosti Benefit Management s.r.o., kterou založil a dodnes vlastní a řídí Václav Kurel.
Benefit Plus a NejBusiness.cz
12. června 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....