Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat online. Podle výzkumu agentury IPSOS, realizovaného pro společnost ESSOX, přivedlo uzavření prodejen do online obchodů 14 % spotřebitelů, kteří nikdy předtím online nenakupovali. Necelá pětina z těchto nových zákazníků přitom patří do věkové kategorie 54 až 65 let.
Rozšíření koronaviru a související razantní opatření měla zásadní dopad na všechny sféry obchodu. „Proto jsme i my v ESSOXu museli hledat nové cesty a řešení, jak se přizpůsobit potřebám našich partnerů, jejichž prodeje se přesunuly do online prostředí,“ uvedla Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.
V době uzavření autosalonů a autobazarů dokázal ESSOX upravit své procesy pro on-line prodeje automobilů. Celkem profinancoval 530 vozidel, z toho téměř 290 prodaných kompletně online. „Nyní již pozorujeme postupný návrat k prodejům v kamenných obchodech, a to hlavně u financování automobilů, ale i elektroniky a jiného spotřebního zboží,“ dodala Jana Hanušová.
Čtvrtina respondentů v rámci výzkumu uvedla, že si online zakoupila i zboží, které by si za normálních okolností nepořídili. Patřil mezi ně například nákup čerstvého ovoce a zeleniny, které zejména mimo Prahu a krajská města nakupují lidé online jen velmi zřídka. Mezi netradičními komoditami pořízenými online se překvapivě objevil také nákup automobilu či kuchyně na míru.
Zatímco v Karlovarském kraji se na internetu nejvíce nakupovalo oblečení (70 %) a léky (60 %), obyvatelé Vysočiny nejčastěji nakupovali elektroniku (52 %) a potřeby pro kutily (42 %). Nejméně dotázaných si vyzkoušelo nákup potravin online v Královéhradeckém (9 %) a Olomouckém kraji (5 %).
Online nákupu využilo v době koronavirové karantény 74 % žen a 68 % mužů. Zajímavé je srovnání nákupního chování mezi pohlavími. Zatímco muži řešili nejčastěji nákup elektroniky (50,5 %), vybavení domácnosti (41 %) nebo potřeby pro kutily a zahradu (37 %), u žen se v seznamu nákupů objevovalo nejčastěji oblečení (56 %), léky (33 %) a jídlo pro domácí mazlíčky (23 %). Ženy i muži pak stejnou měrou (30 %) nakupovali potraviny.
Výsledky výzkumu naznačují, že v průběhu karantény byli Češi v otázce ekonomické budoucnosti poměrně optimističtí. Více než polovina oslovených uvedla, že se výše jejich útraty v období koronaviru nezměnila.
12 % oslovených utratilo o tisíc korun více a 8 % vydalo o dva tisíce korun více než při běžných nákupech. Téměř čtvrtina oslovených uvedla, že se jim nákupy online osvědčily a plánují u nich zůstat i nadále.
ESSOX patří mezi nejvýznamnější nebankovní poskytovatele finančních služeb v České republice. Je významnou součástí skupiny Komerční banky a patří také do mezinárodní finanční skupiny Société Générale. Je specialistou na podporu prodeje nových i ojetých vozů pod značkou ESSOX i poskytovatelem značkového financování pro automobily značek Peugeot, Citroën a DS. Nabízí produkty v oblasti úvěru a finančního leasingu soukromým osobám, podnikatelům a firmám.
Důležitou hodnotou společnosti ESSOX je poskytování odpovědného financování – společnost je zakládajícím členem sdružení SOLUS i významným členem České leasingové a finanční asociace. ESSOX je také generálním partnerem projektu Společně Bezpečně.
ESSOX s.r.o. a NejBusiness.cz
11. června 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....