Průzkum ESSOX: V karanténě pětina oslovených zakoupila i zboží, které nikdy předtím online nenakoupili

Průzkum ESSOX: V karanténě pětina oslovených zakoupila i zboží, které nikdy předtím online nenakoupili

Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat online. Podle výzkumu agentury IPSOS, realizovaného pro společnost ESSOX, přivedlo uzavření prodejen do online obchodů 14 % spotřebitelů, kteří nikdy předtím online nenakupovali. Necelá pětina z těchto nových zákazníků přitom patří do věkové kategorie 54 až 65 let.

Rozšíření koronaviru a související razantní opatření měla zásadní dopad na všechny sféry obchodu. „Proto jsme i my v ESSOXu museli hledat nové cesty a řešení, jak se přizpůsobit potřebám našich partnerů, jejichž prodeje se přesunuly do online prostředí,“ uvedla Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.

V době uzavření autosalonů a autobazarů dokázal ESSOX upravit své procesy pro on-line prodeje automobilů. Celkem profinancoval 530 vozidel, z toho téměř 290 prodaných kompletně online. „Nyní již pozorujeme postupný návrat k prodejům v kamenných obchodech, a to hlavně u financování automobilů, ale i elektroniky a jiného spotřebního zboží,“ dodala Jana Hanušová.

Nováčci v e-shopech a významné rozdíly mezi kraji

Čtvrtina respondentů v rámci výzkumu uvedla, že si online zakoupila i zboží, které by si za normálních okolností nepořídili. Patřil mezi ně například nákup čerstvého ovoce a zeleniny, které zejména mimo Prahu a krajská města nakupují lidé online jen velmi zřídka. Mezi netradičními komoditami pořízenými online se překvapivě objevil také nákup automobilu či kuchyně na míru.

Zatímco v Karlovarském kraji se na internetu nejvíce nakupovalo oblečení (70 %) a léky (60 %), obyvatelé Vysočiny nejčastěji nakupovali elektroniku (52 %) a potřeby pro kutily (42 %). Nejméně dotázaných si vyzkoušelo nákup potravin online v Královéhradeckém (9 %) a Olomouckém kraji (5 %).

Podíl nákupů potravin realizovaných prostřednictvím e-shopů v jednotlivých krajích

Nákupní chování mužů a žen

Online nákupu využilo v době koronavirové karantény 74 % žen a 68 % mužů. Zajímavé je srovnání nákupního chování mezi pohlavími. Zatímco muži řešili nejčastěji nákup elektroniky (50,5 %), vybavení domácnosti (41 %) nebo potřeby pro kutily a zahradu (37 %), u žen se v seznamu nákupů objevovalo nejčastěji oblečení (56 %), léky (33 %) a jídlo pro domácí mazlíčky (23 %). Ženy i muži pak stejnou měrou (30 %) nakupovali potraviny.

Výsledky výzkumu naznačují, že v průběhu karantény byli Češi v otázce ekonomické budoucnosti poměrně optimističtí. Více než polovina oslovených uvedla, že se výše jejich útraty v období koronaviru nezměnila.

12 % oslovených utratilo o tisíc korun více a 8 % vydalo o dva tisíce korun více než při běžných nákupech. Téměř čtvrtina oslovených uvedla, že se jim nákupy online osvědčily a plánují u nich zůstat i nadále.

O společnosti ESSOX

ESSOX patří mezi nejvýznamnější nebankovní poskytovatele finančních služeb v České republice. Je významnou součástí skupiny Komerční banky a patří také do mezinárodní finanční skupiny Société Générale. Je specialistou na podporu prodeje nových i ojetých vozů pod značkou ESSOX i poskytovatelem značkového financování pro automobily značek Peugeot, Citroën a DS. Nabízí produkty v oblasti úvěru a finančního leasingu soukromým osobám, podnikatelům a firmám.

Důležitou hodnotou společnosti ESSOX je poskytování odpovědného financování – společnost je zakládajícím členem sdružení SOLUS i významným členem České leasingové a finanční asociace. ESSOX je také generálním partnerem projektu Společně Bezpečně.

Zdroj informací

ESSOX s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

11. června 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

Reklama

Page generated in 1.1694 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál