Jedná se zejména o následující iniciativy francouzské vlády:
Předseda představenstva skupiny PSA, Carlos Tavares, při příležitosti předložení tohoto plánu prohlásil: „Plán, který představil prezident republiky Emmanuel Macron, dokonale zapadá do strategie skupiny spočívající v každodenním boji proti globálnímu oteplování, kterou jsme podpořili značnými investicemi do umístění výroby spojené s elektrifikací ve Francii. Vítáme systém pobídek k nákupu, který by měl podpořit přechod na nové zdroje energií pomocí bonusů určených ke zvýšení podílu elektromobilů na trhu a k urychlení nahrazení starých automobilů úspornějšími a šetrnějšími vozy.“
Skupina PSA, jejíž hlavní výrobní závody sídlí ve Francii, v roce 2019 pozitivně přispěla částkou více než 4,4 miliardy EUR do francouzské obchodní bilance. Skupina využije příležitosti přechodu na nové zdroje energií a investuje více než 400 milionů EUR do výroby budoucích elektrifikovaných hnacích ústrojí ve francouzských továrnách a tuto investici doplní evropským projektem výroby baterií.
Mechanické komponenty, které se dnes dovážejí z Asie, bude skupina od roku 2022 vyrábět ve Francii. Elektromotory tak budou vznikat z produkce společného podniku s Nidec Leroy Sommer v Trémery a převodovky E-DCT v Metách ve společném podniku Punch Powertrain PSA e-transmission.
Ve Francii se již vyrábí nebo brzy budou vyrábět další součásti elektrickým a hybridních vozů a to v podnicích v Charleville a ve Valenciennes, stejně jako v koncových továrnách skupiny v Poissy, Sochaux, Rennes a Mulhouse.
Kromě toho se v horizontu roku 2022 začne v továrně v Sochaux vyrábět nová generace elektrifikované platformy určená pro budoucí generaci vozu Peugeot 3008.
A konečně, díky podpoře francouzské vlády učiní skupina PSA rozhodující nový krok ve spolupráci se skupinou Total. Cílem této spolupráce bude investice ve Francii ve výši přibližně 2 miliard EUR určená na přemístění výroby baterií z Číny do francouzské „gigafactory“. Baterie, jakožto nezbytná součást elektromobilu, představuje asi 35 % hodnoty vozu.
Skupina PSA je ve své dynamice směrem k nízkouhlíkové společnosti vedena etickým přístupem. Již na počátku roku 2020 proto skupina PSA splnila cíl stanovený pro emise CO2 svých vozů, a to díky přizpůsobení své obchodní nabídky potřebám svých klientů.
Skupina PSA má jedinečné zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu a poskytuje inovativní mobilní řešení, která dokážou splnit očekávání všech zákazníků. Skupina PSA se se svými pěti automobilovými značkami – Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall – a s různorodou nabídkou služeb konektivity a mobility, které nabízí značka Free2Move, hodlá stát předním výrobcem automobilů a preferovaným poskytovatelem služeb mobility zákazníkům. Je jedním z průkopníků vozů se samočinným řízením a vysokou úrovní konektivity. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Peugeot Citroën Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).
PSA a NejBusiness.cz
1. června 2020
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...