Emirates posílila v důsledku obnovení osobních letů do vybraných destinací bezpečnostní opatření na ochranu zaměstnanců a zákazníků. Společnost redefinovala bezpečnostní a hygienické normy na palubě letadel i v prostorách letiště, včetně poskytování hygienických balíčků pro všechny cestující Emirates.
„Společnost Emirates zavádí ucelený soubor bezpečnostních opatření, aby zajistila zdraví a bezpečí všech zákazníků i zaměstnancům společnosti. Riziko infekce přímo na palubě letadla je nyní velmi nízké, což bylo také naším hlavním cílem,“ řekl Adel Al Redha, provozní ředitel Emirates.
„Během implementace bezpečnostních opatření jsme v neustálém kontaktu s pověřenými orgány v Dubaji, včetně letišť, imigračních a leteckých úřadů a dalších odborníků v oboru. Zdraví a bezpečnost na globální i lokální úrovni bereme velmi vážně, a proto na ně klademe velký důraz,“ dodává Adel Al Redha.
Každý cestující obdrží při odbavení na Mezinárodním letišti v Dubaji hygienický balíček, který obsahuje ochrannou masku, rukavice, antibakteriální ubrousky a dezinfekční prostředek na ruce. V rámci letiště musí všichni cestující a zaměstnanci Emirates povinně nosit ochranné masky a rukavice. Na palubě letadla jsou povinné pouze ochranné masky na obličej. Skenery dále monitorují tělesnou teplotu všech, kteří vstoupí do letištních prostor. Veškeré čekací plochy jsou označeny distančními indikátory, které mají cestujícím pomoci udržet doporučené rozestupy při odbavování, imigrační kontrole, nástupu do letadla a v prostorách určených pro přepravu.
Před každou odbavovací přepážkou a v oblasti imigrační kontroly jsou také nainstalovány bariéry, které poskytují vzájemnou ochranu cestujícím i zaměstnancům Emirates.
Cestujícím, kteří přestupují na Mezinárodním letišti v Dubaji, je po přistání letadla pomocí skeneru zkontrolována teplota. Transferové přepážky na letišti jsou dále opatřeny ochrannými bariérami. Letištní personál je vybaven ochrannými prostředky, které jim umožňují plně se věnovat cestujícím, kteří také obdrží hygienický balíček při přestupu na navazující let.
Při nástupu do letadla jsou cestující rozděleni do menších skupinek, tak aby byly zajištěny dostatečné rozestupy i během čekání. Palubní personál Emirates využívá ochranné obleky pro usnadnění nástupu, stejně tak je každá palubní brána řádně vyčištěna a dezinfikována.
Všichni členové palubní posádky jsou plně vybaveni ochrannými prostředky, včetně ochranného obleku, obličejového štítu, masky a rukavic. V rámci nejvyšších standardů bezpečnosti zařadila Emirates do palubní posádky asistenta, a to na všech letech přesahujících délku 1,5 hodiny. Tento palubní asistent zajišťuje pravidelné čištění sociálních zařízení v intervalech 45 minut. Každá toaleta je vybavena dezinfekčním mýdlem a návodem na správnou techniku mytí rukou.
Z bezpečnostních důvodů byly také upraveny letové služby. Ve vyšších třídách jsou cestujícím poskytovány jednorázové jídelní a vinné lístky. Matrace, polštáře, přikrývky, sluchátka a hračky jsou hygienicky ošetřeny. Emirates také nadále nabízí teplé pokrmy během letu. Příbory a nádobí se před každým použitím sterilizují. K dispozici prozatím nejsou noviny a další tištěné materiály.
V letadle nejsou dále akceptována žádná palubní zavazadla, v kabině jsou povoleny pouze notebooky, kabelky, aktovky nebo předměty určené pro děti, všechna ostatní zavazadla musí být nahlášena předem. Zákazníci jsou také požádáni o přinesení vlastní propisovací tužky k vyplnění formuláře o zdravotní způsobilosti, který je požadován ve vybraných destinací.
Společnost Emirates dále zavedla důkladnější bezpečnostní opatření v podobě intenzivnějších úklidových a dezinfekčních postupů na palubách letadel. Letecká společnost využívá moderní vzduchové filtry HEPA, které dokáží zničit až 99,97 % bakterií a virů. Všechna letadla společnosti jsou po každé cestě důkladně vyčištěna a dezinfikována.
Členové palubní posádky Emirates mohou využít automobil k vlastní přepravě. Vyhrazené auto je vyzvedne na začátku služby přímo u domu a zaveze na konci služby zpátky domů. Posádka se před každým přesunem do letadla ohlašuje ve vyhrazeném letištním prostoru. Mezipřistání bylo eliminováno na minimum, ale stále zůstává nutností například při dálkových letech, kde je posádka individuálně umístěna do jednotlivých pokojů ve vybraných hotelech. Při návratu do Dubaje všichni členové palubní posádky podstupují test na COVID-19. Pokud nejsou ve službě, musí podstoupit 14denní karanténu po každém letu.
Emirates a NejBusiness.cz
29. května 2020
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...