Po téměř dvouměsíční pauze, kdy z obchodních center zmizeli zákaznici a naprostá většina obchodů musela být uzavřena, se provozovatelé i zákazníci dočkali jejich znovuotevření. Po uvolnění opatření Češi vzali řadu nákupních center a obchodů útokem. Podmínky provozu ale zatím nejsou zdaleka stejné, jak tomu bývalo dřív. Zákazníci musejí být ukáznění a dodržovat bezpečnostní a hygienická pravidla.
Nákupní centra se na nová pravidla provozu připravila pečlivě. Podle nařízení vlády zákazníci musí dodržovat kromě zvýšené hygieny, kdy jsou pro ně v obchodech připravené desinfekce a často i rukavice, také rozestupy 2 metrů. Ty jsou ve většině nákupních center zřetelně vyznačené na podlaze.
„Viditelné označení dvoumetrových rozestupů se nejčastěji řeší formou infografiky na podlaze, především pak v místech, kde dochází k většímu shlukování lidí, jako jsou například vstupy do obchodů, pokladny nebo informace apod. Obchodní centra na tyto rozestupy zákazníky často upozorňují také spoty v rádiu, na sociálních sítích a v dalších komunikačních kanálech,“ říká Radek Škrabal, provozní ředitel společnosti SSI Group, která se stará o bezpečnost, údržbu a úklid ve více než 50 nákupních centrech v Čechách a na Moravě.
Hlavním omezením pro zákazníky, které je viditelně označeno hned u vstupu, je nutnost nosit roušky, nebo si jinak krýt ústa a nos, než vstoupí do prostoru nákupních center a jednotlivých obchodů. Veškerá další pravidla jsou pak dále vyznačena v prostorách obchodních center. Kromě předepsaných rozestupů je to například také zákaz pohybu a zdržování v odpočinkových a stravovacích zónách, uzavření dětských koutků a podobných míst.
„S novými nařízeními vlády jsme proškolili všechny naše pracovníky ostrahy, údržby i úklidu, kteří dohlíží, aby zákazníci stanové pokyny v provozu center dodržovali. Zákazníci jsou ale poměrně ukáznění, zaznamenali jsme zatím jen drobná porušení se špatně nasazenou rouškou a zpočátku také s rozestupy, než si zvykli na vyznačení na podlaze. Žádné konflikty ale nenastaly, lidé chápu, že jsou všechna tato opatření v zájmu jejich zdraví,“ říká Radek Škrabal z SSI Group a dodává: „Velký důraz je také kladen na pravidelný pečlivý úklid a režim desinfikování všech nákupních prostor – od podlah, zábradlí, výtahů až po platební terminály. Zvýšenou hygienu dodržují i samotní prodavači.“
Obchodní centra se v současné chvíli připravují na další vlnu rozvolnění, kdy se od 25. května otevřou i food courty a fast foody, kde bude platit výjimka a lidé zde budou moci sedět bez roušky. „Nákupní centra aktuálně rozšiřují kapacity, připravují rozestupy mezi stoly uvnitř objektu a chystají otevření venkovních teras,“ doplňuje Radek Škrabal ze společnosti SSI Group. K využití budou ve stravovacích zónách také umývárny, kde si lidé budou moci umýt a vydesinfikovat ruce.
SSI Group a NejBusiness.cz
22. května 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....