Průzkum: Online marketing v době koronavirové krize

Průzkum: Online marketing v době koronavirové krize

Na vyhledávání klíčových výrazů v oblasti online marketingu se v březnu krize v souvislosti s koronavirem zásadně nepodepsala. Vyplývá to z průzkumu společnosti WebMedea Services, který vychází z analýzy četnosti klíčových slov pro jednotlivé segmenty online marketingu, zadávaných do internetových vyhledávačů.

Ukazuje se, že opatření spojená s pandemií nového typu koronaviru do vyhledávání služeb online marketingu výrazněji nezasáhla. V měsíci březnu byly služby v oblasti online marketingu vyhledávány standardně, nenastal výrazný propad ani nárůst. Největší zájem byl o tvorbu webů, marketingové služby obecně a SEO (Search engine optimalization - optimalizace pro vyhledávače).

„Obecně zaznamenáváme zvýšenou poptávku po marketingu. V porovnání s předchozími měsíci sice lidé od zavedení vládních opatření neřešili tolik výkonnostní kampaně, ale nyní se k nim opět vrací. Hodně poptávané je zpracovávání strategií a tvorba webových stránek. Usuzuji, že se tak děje proto, že lidé měli čas se trochu zastavit a rozmyslet strategie, zároveň si uvědomují možnou recesi a to, že marketingem se budou muset zabývat mnohem více než předtím,“ popisuje aktuální vývoj poptávky Jan Skovajsa, spolumajitel a CEO firmy myTimi, nabízející marketingové služby formou crowdsourcingu.

Z Grafu 1 je patrné že vyhledávání marketingových služeb není koronavirovou pandemií poznamenáno. Tradičně nejslabšími měsíci zůstávají prosinec a listopad, kdy marketingové kampaně vrcholí a firmy se méně pouštějí do změn.

Ukazuje se, že pokles zaznamenalo vyhledávání tvorby videí, která byla pochopitelně narušena karanténními opatřeními. Marketingové služby v obecném slova smyslu byly v březnu 2020 vyhledávány oproti ročnímu průměru spíše více. „Předpokládáme, že zájem o marketingové služby bude nyní více stoupat. Zároveň však bude mnoho firem více šetřit, a to i v této oblasti, takže budou firmy místo vlastních marketingových aktivit mnoho služeb outsourcovat,“ dodává Jan Skovajsa z myTimi.

„Primárně se v tomto období poptávka změnila – dlouhodobé strategie jsou v útlumu jak u nových, tak stávajících klientů, naproti tomu krátkodobé kampaně na nové produkty a iniciativy jsou poptávány ve velké míře. Tento přístup reflektuje nejistotu o vývoji trhu a snahu rychlého řešení vzniklých problémů, či využití nových obchodních příležitostí,“ popisuje situaci Daniel Blažek, Managing director digitální agentury BOLD INTERACTIVE.

I přes bohatou nabídku online kurzů není o školení velký zájem

Pokles je patrný v hledání marketingových školení napříč všemi oblastmi včetně PPC a sociálních sítí. Zde se poptávka nevzpamatovala ze sezónního prosincového propadu. I přes nárůst počtu webinářů a online kurzů v oblasti školení a kurzů drží prim renomované marketingové agentury, které kurzy pořádají offline. Pokles může být způsoben také nižší prioritou firem zajišťovat svým zaměstnancům školení v období nouzového stavu, kdy se mnoho z nich soustředí primárně na udržení chodu.

Lidé v březnu hledali práce a brigády

Nárůst vyhledávání byl podle WebMedea Services v březnu zaznamenán u nejrůznějších brigád či prací z domova v oblasti marketingu. To potvrzuje také Jan Skovajsa z myTimi: „Uchazečů o zaměstnání máme v tuto chvíli zhruba 2,5krát až 3krát více než je obvyklé,“ popisuje.

Pokles zaznamenává influencer marketing

I když mnoho lidí trávilo a v současných dnech stále tráví spoustu času na internetu a sociálních sítích, influencer marketing vlivem koronavirové krize spíše oslábl. Influenceři mají sice větší dosahy, jde však o oblast, kde mnoho firem udělalo škrty. „Mnoho firem zastavilo v současné době za účelem úspory i dlouhodobé spolupráce. Věříme však, že se situace brzy vrátí do normálu. Správně zvolený influencer totiž může mít vliv na spoustu potenciálních zákazníků firmy a tím oživit její business,“ popisuje Matěj Kretík, majitel Bookin Agency.

Zdroj informací

WebMedea Services a NejBusiness.cz

Datum

15. května 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 2.0875 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál