Nastavené restrikce se pomalu uvolňují a my se budeme postupně vracet do našich kanceláří. Jak se na tento návrat připravujeme? Prioritou každé společnosti je bezpečnost a ochrana vlastních zaměstnanců a jejich zdraví v pracovním prostředí, do něhož se vracejí.
Náš tým Workplace Advisory pomáhá klientům se správným plánováním tohoto procesu, který nastaví fungování kanceláří v příštích týdnech a měsících s ohledem na nové požadavky na prevenci a bezpečnost v pracovním prostředí. Tento proces trvá většinou 2 až 4 týdny podle velikosti společnosti a typu jejích kanceláří.
1. Optimalizace pracovního prostoru stávajících kanceláří – nové nastavení pracovních míst s ohledem na doporučený společenský odstup 2 metry; nové nastavení sdílených pracovišť na dočasně dedikovaná tak, aby se optimalizoval počet pracovních míst v kanceláři. Pomáháme vytvořit nová pravidla pro užívání a pohyb v kancelářských prostorách.
2. Vytvořit manuál pro provoz v kancelářích z pohledu pohybu osob, dodržení individuální hygieny a jakým způsobem zajistit udržitelný respekt k pravidlům a osobní zodpovědnosti vůči ostatním kolegům.
3. Nastavit správné fázování návratu týmů a individuálních zaměstnanců do kanceláří (rozdělení týmů nebo výměna týmů na pracovišti).
4. Aktualizace pravidel pro vzdálenou práci, resp. práci z domova prostřednictvím našeho dotazníku a krátkých rozhovorů.
5. Správné nastavení programu úklidu kanceláří s ohledem na bezpečnost a prevenci; natavení pravidla čistého stolu a jeho dodržování, aby byl zajištěn kvalitní a efektivní úklid pofesionální firmou.
6. Kontrola vzduchotechnických systémů budovy, kvalita filtrů VZT.
7. Ohleduplná a vhodná interní komunikace vůči zaměstnancům s cílem omezit jejich obavy z návratu do kanceláří a opětovného potkávání.
Není pochyb o tom, že většina z nás si dnes mnohem více váží možnosti práce z kanceláře, která nám umožňuje potkávat se a spolupracovat s kolegy, rychle sdílet informace a zkušenosti a vytvářet společnou firemní komunitu, která může mít pro mnoho z nás vysokou hodnotu.
V budoucnosti se kanceláře stanou místem setkávání a osobní komunikace s kolegy, místem, které posiluje firemní kulturu a sounáležitost zaměstnanců s firmou a místem, kam se rádi vracíme, protože máme volbu. Volbu mezi prací v kanceláři a vzdálenou prací z domova, což zlepšuje rovnováhu mezi naším pracovním a osobním životem a přispívá k naší osobní spokojenosti. A volba vhodného místa pro práci se stane klíčovým faktorem při tvorbě pracovního prostředí všech společností.
Colliers International a NejBusiness.cz
9. května 2020
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...