Zpět do kanceláří: Jak bude vypadat naše pracovní prostředí?

Zpět do kanceláří: Jak bude vypadat naše pracovní prostředí?

Nastavené restrikce se pomalu uvolňují a my se budeme postupně vracet do našich kanceláří. Jak se na tento návrat připravujeme? Prioritou každé společnosti je bezpečnost a ochrana vlastních zaměstnanců a jejich zdraví v pracovním prostředí, do něhož se vracejí.

Náš tým Workplace Advisory pomáhá klientům se správným plánováním tohoto procesu, který nastaví fungování kanceláří v příštích týdnech a měsících s ohledem na nové požadavky na prevenci a bezpečnost v pracovním prostředí. Tento proces trvá většinou 2 až 4 týdny podle velikosti společnosti a typu jejích kanceláří.

1. Optimalizace pracovního prostoru stávajících kanceláří – nové nastavení pracovních míst s ohledem na doporučený společenský odstup 2 metry; nové nastavení sdílených pracovišť na dočasně dedikovaná tak, aby se optimalizoval počet pracovních míst v kanceláři. Pomáháme vytvořit nová pravidla pro užívání a pohyb v kancelářských prostorách.

2. Vytvořit manuál pro provoz v kancelářích z pohledu pohybu osob, dodržení individuální hygieny a jakým způsobem zajistit udržitelný respekt k pravidlům a osobní zodpovědnosti vůči ostatním kolegům.

3. Nastavit správné fázování návratu týmů a individuálních zaměstnanců do kanceláří (rozdělení týmů nebo výměna týmů na pracovišti).

4. Aktualizace pravidel pro vzdálenou práci, resp. práci z domova prostřednictvím našeho dotazníku a krátkých rozhovorů.

5. Správné nastavení programu úklidu kanceláří s ohledem na bezpečnost a prevenci; natavení pravidla čistého stolu a jeho dodržování, aby byl zajištěn kvalitní a efektivní úklid pofesionální firmou.

6. Kontrola vzduchotechnických systémů budovy, kvalita filtrů VZT.

7. Ohleduplná a vhodná interní komunikace vůči zaměstnancům s cílem omezit jejich obavy z návratu do kanceláří a opětovného potkávání.

Není pochyb o tom, že většina z nás si dnes mnohem více váží možnosti práce z kanceláře, která nám umožňuje potkávat se a spolupracovat s kolegy, rychle sdílet informace a zkušenosti a vytvářet společnou firemní komunitu, která může mít pro mnoho z nás vysokou hodnotu.

V budoucnosti se kanceláře stanou místem setkávání a osobní komunikace s kolegy, místem, které posiluje firemní kulturu a sounáležitost zaměstnanců s firmou a místem, kam se rádi vracíme, protože máme volbu. Volbu mezi prací v kanceláři a vzdálenou prací z domova, což zlepšuje rovnováhu mezi naším pracovním a osobním životem a přispívá k naší osobní spokojenosti. A volba vhodného místa pro práci se stane klíčovým faktorem při tvorbě pracovního prostředí všech společností.

Zdroj informací

Colliers International a NejBusiness.cz

Datum

9. května 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 2.7534 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál