A3 Limuzína, úspěšný model značky Audi, přichází ve své druhé generaci. Kompaktní čtyřdveřový sedan je digitalizovaný a kompletně síťově propojený – od informačních a zábavních systémů až po asistenční systémy. Pod elegantní karoserií zajišťují hospodárnou a dynamickou jízdu nové pohony, a ještě precizněji nastavený podvozek. A3 Limuzína bude u českých prodejců k dispozici od léta 2020 s prodlouženou zárukou na 4 roky 120 000 kilometrů, která je standardem u všech vozů Audi v České republice.
Nový model A3 Limuzína se prezentuje sportovně elegantním vzhledem. Vnější délka vzrostla oproti předchůdci o čtyři centimetry na 4,50 metru při nezměněném rozvoru náprav. Vnější šířka 1,82 metru je o dva centimetry větší, vnější výška se zvětšila o jeden centimetr na 1,43 metru. Výsledkem je více prostoru pro hlavu – výška stropu nad sedákem je vpředu o dva centimetry větší díky nižší poloze sedadla řidiče – a větší šířka v úrovni loktů. Objem zavazadlového prostoru 425 litrů zůstal na úrovni předchůdce.
Přídi dominuje velká maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou, na kterou navazují výrazné světlomety lichoběžníkových tvarů, zalomené na vnějších okrajích dolů. U vrcholné verze s technologií Matrix LED jsou zde umístěna nová digitální světla pro denní svícení. Ta jsou tvořena pixelovým polem z 15 segmentů LED, které lze jednotlivě ovládat a které propůjčují různým verzím modelu A3 Limuzína specifický světelný design.
Zatímco u modelu A3 Sportback se linie, procházející na boku karoserie nad bočními prahy, před podběhem zadního kola láme a směřuje vzhůru k zadním svítilnám, čímž zdůrazňuje krátkou záď, u sedanu je protažena až k zadnímu nárazníku. Tím je umocněna délka vozu – přesahující Sportback o 15 centimetrů – i elegance siluety. Blatníky ve stylu quattro a boční prahy výrazněji vystupují díky konkávně tvarované ploše pod širokou ramenní oblastí karoserie. Vzniká tím intenzivní hra světla a stínu. Střešní linie dynamicky směřuje od střešního sloupku B dolů – stejně jako u kupé – a ústí do markantního spoileru na víku zavazadlového prostoru. Spoiler může být na přání z uhlíkového kompozitu, který zvýrazní celkový estetický dojem a působivý vzhled čtyřdveřového sedanu.
Vyšší záď v porovnání s předchůdcem a velký difuzor prospívají aerodynamice. Nový model A3 Limuzína s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) dosahuje díky tomu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25, což představuje zlepšení o 0,04 v porovnání s první generací. K tomu přispívají také dva elektricky ovládané moduly se žaluziemi v otvoru pro přívod chladicího vzduchu za maskou chladiče Singleframe. Žaluziemi je v závislosti na situaci inteligentně řízeno množství přiváděného chladicího vzduchu. Aerodynamický odpor vzduchu kromě toho snižují také kryty spodní části karoserie, aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka a aktivní chlazení brzd. Výsledkem je vozidlo s vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi.
Přístrojová deska modelu A3 Limuzína je zcela zaměřena na řidiče. Tento přístup je patrný již z designu interiéru a nalézá uplatnění také u zobrazovacích systémů a ovládacích prvků. Přístrojová deska s centrálním displejem MMI touch je mírně natočena k řidiči. Displej má úhlopříčku 10,1 palce a umožňuje intuitivní ovládání. Sériově zahrnuje rozpoznávání ručně psaného písma a hlasové ovládání hovorovou řečí, které může alternativně využívat také informace z cloudu. Již v základní výbavě je 10,25“ panel sdružených přístrojů digitální.
Ve verzi Audi virtual cockpit plus má úhlopříčku 12,3 palce a nabízí tři různé režimy zobrazování, mimo jiné i ve sportovním stylu s číslicemi psanými kurzívou a mimořádně dynamickým uspořádáním. Otáčky motoru a rychlost jízdy může řidič sledovat ve sloupcovém diagramu s hranatými, červenými grafickými prvky. Koncept zobrazování může na přání doplnit průhledový displej, který promítá důležité informace na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče.
Vrcholný informační a zábavní systém pro nový model A3 Limuzína nese označení MMI Navigation plus a používá třetí generaci modulární platformy informačních a zábavních systémů. MIB 3 má desetkrát vyšší výpočetní výkon než v předchozím modelu a umožňuje připojení vozu k internetu prostřednictvím rychlého standardu LTE Advanced. Prostřednictvím hotspotu WLAN si mohou k internetu připojit svůj chytrý telefon i cestující. MMI Navigation plus nabízí sériově velký počet služeb Audi connect, mimo jiné dopravní zpravodajství online, zprávy a doplňující informace, jakými jsou fotografie, otvírací doby a uživatelská hodnocení zajímavých cílů.
Součástí portfolia jsou také služby Car-to-X, které využívají kolektivní inteligenci flotily vozů Audi. Prostřednictvím této služby jsou do příslušně vybavených vozidel přenášeny informace například o nebezpečných místech nebo omezeních rychlosti. Služby Car-to-X také pomáhají vyhledávat volná parkovací místa v ulicích. Po zaparkování vozidla pokračuje navigace z vozu na chytrém telefonu díky aplikaci myAudi App. Zákazník se tak dostane bez komplikací do cíle.
Propojení mezi vozem A3 Limuzína a chytrým telefonem zajistí rovněž rozhraní Audi smartphone interface, které integruje mobilní telefony s operačními systémy iOS nebo Android do systému MMI pomocí funkcí Apple Car Play nebo Android Auto. Audi phone box připojí zařízení k anténě vozidla a zajistí indukční nabíjení telefonu. A3 Limuzína může být kromě toho odemknuta a spuštěna nebo uzamknuta prostřednictvím chytrého telefonu Android a digitálního klíčku Audi connect key.
Individualizace umožňuje až šesti osobám uložit do paměti své uživatelské profily a svá nastavení, mimo jiné pro sedadlo, klimatizaci a multimediální systémy. Sériová výbava zahrnuje přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Na přání se dodává funkce pro poslech internetových rozhlasových stanic a hybridní rádio, které automaticky volí příjem podle kvality signálu vysílače mezi VKV, DAB a internetovým vysíláním, aby byl zaručen nejlepší možný poslech. Od poloviny roku rozšíří nabídku hlasová služba Amazon Alexa.
Také asistenční systémy jsou mimořádně výkonné díky rozsáhlému síťovému propojení. V rámci systému Audi pre sense front spolupracuje kamera za vnitřním zpětným zrcátkem s předním radarovým senzorem s cílem zabránit nehodám, nebo alespoň snížit jejich intenzitu. Data těchto senzorů používá také sériově dodávaný asistent pro vyhýbací manévry. Adaptivní asistent řízení, inovace z vyšší třídy, podporuje řidiče při řízení vozidla v příčném i podélném směru.
Asistent pro hospodárnou jízdu mu ukazuje, kdy je smysluplné uvolnit pedál plynu. Za tím účelem vyhodnocuje mimo jiné data navigačního systému. V městském provozu je navíc přínosné používat upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran a prostorový kamerový systém, který bude do nabídky zařazen krátce po uvedení na trh.
Nový model A3 Limuzína bude uveden na trh se dvěma variantami převodovky pro TFSI a jedním agregátem TDI. Všem společná je mimořádná hospodárnost. Verze 35 TFSI, čtyřválec se zdvihovým objemem 1,5 litru a přímým vstřikováním, dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a je k dispozici se dvěma různými převodovkami – nově vyvinutou šestistupňovou mechanickou převodovkou (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,0 – 4,7*; kombinované emise CO2 v g/km: 114 – 108*) nebo rychle řadící sedmistupňovou převodovkou S tronic (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 4,9 – 4,7*; kombinované emise CO2 v g/km: 113 – 107*).
Kromě technologie přechodné deaktivace válců „Cylinder on Demand“ používá tento agregát ve spojení s dvouspojkovou převodovkou S tronic také částečně hybridní systém s napětím 48 V. Hybridní systém získává při zpomalování kinetickou energii, točivým momentem až 50 N.m podporuje motor při rozjezdu a přidání plynu v nízkých otáčkách a v mnoha situacích umožňuje modelu A3 Limuzína setrvačnou jízdu s vypnutým motorem. V každodenním provozu se tím sníží spotřeba paliva až o 0,4 litru na 100 kilometrů.
Také jednotka 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 3,9 – 3,6*; kombinované emise CO2 v g/km: 101 – 96*) spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic, jejíž nová páka voliče používá technologii „shift-by-wire“, a je tedy s převodovkou spojena pouze elektronicky.
Podvozek nového modelu A3 Limuzína má sportovně vyvážené nastavení, které je ještě preciznější než u předchůdce. Velký podíl na této preciznosti a rychlých reakcích má centrální systém řízení jízdní dynamiky, který zajišťuje optimální souhru všech komponentů významných pro příčnou dynamiku. Alternativami sériově dodávaného podvozku jsou sportovní podvozek a podvozek s elektronicky řízenými tlumiči.
Adaptivní podvozek nabízí velký rozsah charakteristik mezi velmi komfortním odpružením a agilní ovladatelností. Řidič může pro svůj vůz A3 Limuzína zvolit různá nastavení – od komfortního přes vysloveně dynamické až po mimořádně hospodárné – také prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Změnit lze například charakteristiku pedálu plynu a progresivního řízení, které mění svůj převod v závislosti na úhlu otočení volantu.
Předprodej nového modelu A3 Limuzína bude v České republice zahájen v průběhu jara. První vozy budou zákazníkům předány v létě. Ceny pro českých trh budou oznámeny se spuštěním předprodeje, standardní výbavou bude prodloužené tovární záruka na 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.
* Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na zvolené kombinaci kol a pneumatik a výbavě
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.
V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel.
Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.
Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.
Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů v jedenácti zemích. Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).
Skupina Audi dodala v roce 2019 zákazníkům 1,845 milionu automobilů značky Audi, 8205 sportovních vozů značky Lamborghini a 53 183 motocyklů značky Ducati. Prémiový výrobce dosáhl ve fiskálním roce 2019 celkových příjmů z prodeje 55,7 miliardy eur a provozního zisku 4,5 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 90 000 zaměstnanců, z toho více než 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na trvale udržitelné produkty a technologie pro budoucnost mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
Porsche Česká republika s.r.o. a NejBusiness.cz
21. dubna 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....