Vývoj podnikání ve třetím týdnu koranovirové karantény stagnoval

Vývoj podnikání ve třetím týdnu koranovirové karantény stagnoval

Společnost O2 eKasa zpracovala analýzu dat z třetího týdne po zavedení opatření souvisejících s koronavirem (28. 3. - 3. 4. 2020). Data byla získána porovnáním s údaji z posledních dvou týdnů před vyhlášením karantény. Analýza se týká podnikatelů, kteří používají řešení O2 eKasa.

Z dat ze třetího týdne od zavedení karantény vyplývá, že všechna tři hlavní sledovaná odvětví (Velkoobchod a maloobchod, opravy a údržba motorových vozidel; Ubytování, stravování a pohostinství; Zpracovatelský průmysl) nezaznamenala ve třetím týdnu téměř žádný nárůst. Většina podnikatelů, kteří mohli a chtěli prodávat, pravděpodobně otevřela své obchody již druhý týden po zavedení vládních opatření a další vyčkávají na to, jak se situace bude vyvíjet.

"Výrazněji než počet otevřených podniků rostly počty transakcí, což se podepsalo i na jejich průměrné hodnotě na kasu, která byla ve třetím týdnu dokonce o 9 % vyšší než průměr před zavedením opatření. To naznačuje přetrvávající vyšší ochotu lidí nakupovat. Stále rostl také podíl bezhotovostních plateb (kartou, mobilním telefonem, hodinkami) na všech transakcích, a to o 8 % oproti druhému týdnu," uvádí Milan Hába, manažer projektu O2 eKasa a dodává: "Ve třetím týdnu výrazněji klesl podíl fiskalizovaných plateb, a to o 5 procentních bodů, což je reakce na pozastavení EET vládou."

Z hlavních tří odvětví nejvýrazněji rostl Zpracovatelský průmysl, a to hlavně v počtu transakcí. Odvětví nejvíce táhly obory Výroba pekařských a cukrářských výrobků, kromě trvanlivých a Výroba pekařských, cukrářských a jiných moučných výrobků. Mírně (-9 %) se snížily transakce v oboru Destilace, rektifikace a míchání lihovin a v oboru Výroba oděvů (-11 %). O 30 % se propadl Maloobchod s textilem, což může být způsobeno nasycením trhu v průběhu druhého týdne, kdy probíhal masivní nákup materiálu na výrobu roušek.

"Z detailnějších oborů dále zaznamenaly nárůst transakcí Podpůrné činnosti pro zemědělství a posklizňové činnosti (+62 %) a Maloobchod s květinami, rostlinami, osivy, hnojivy, zvířaty pro zájmový chov a krmivy pro ně (+70 %), což může znamenat, že si Češi jako jeden z možných úniků před stresem způsobeným současnou situací vybrali zahradničení," doplňuje Milan Hába.

Změna oproti průměru dvou týdnům před karanténou

Interpretace: Počet aktivních podniků klesl první týden o 78 % oproti průměru před karanténou. Při porovnání čísel ze druhého týdne s týdenním průměrem před karanténou klesl počet podnikatelů s transakcemi o 67 %. Při porovnání čísel ze třetího týdne s týdenním průměrem před karanténou klesl počet podnikatelů s transakcemi o 66 %.

O společnosti O2 Czech Republic

O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti poskytuje služby prostřednictvím téměř osmi milionů mobilních a pevných linek, což z něj činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízí O2 nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Značka O2 pro zákazníky neznamená jen telekomunikace. O2 je schopna vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům zákazníků též v oblasti ICT a nabídnout jim služby housingu, hostingu i cloudových služeb v datových centrech o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních. Tato datová centra jako první v ČR a střední Evropě získala certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV je O2 zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku.

Zdroj informací

O2 Czech Republic a.s. a NejBusiness.cz

Datum

10. dubna 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

Reklama

Page generated in 1.3158 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál