V modelu ŠKODA SCALA a v městském SUV KAMIQ uvedla česká automobilka systémy nové, třetí generace modulární stavebnice infotainmentu koncernu Volkswagen. Oba kompaktní modely jsou díky integrované eSIM kartě vždy online a při ovládání navigace, infortainmentu a při telefonování pomáhá řidiči digitální hlasová asistentka Laura. Zákazníci si u modelu KAMIQ obzvláště cení vrcholných prvků výbavy, jako jsou navigační systém Amundsen a Virtuální kokpit. Zhruba každý druhý expedovaný vůz těchto dvou kompaktních modelových řad je navíc vybaven příjmem digitálního rádiového vysílání DAB.
Modely ŠKODA SCALA a KAMIQ patří v Evropě ve svých segmentech k průkopníkům v oblastech infotainmentu a konektivity, inovativních aplikací a mobilních služeb. S integrovanou kartou eSIM jsou vozy vždy online. Navigaci, infotainment a telefonování lze ovládat pomocí digitální hlasové asistentky Laura, která rozumí i plynulým větám. Displej vrcholného systému infotainmentu Amundsen s úhlopříčkou 9,2 palce a 10,25palcový Virtuální kokpit se řadí k největším segmentu.
Především u modelu ŠKODA KAMIQ sahá mnoho zákazníků po vrcholných prvcích výbavy z modulární stavebnice infotainmentu. Každé druhé městské SUV z Mladé Boleslavi (přesně 52 procent vozů) bylo v roce 2019 vybaveno volitelným Virtuálním kokpitem. Ten je individuálně konfigurovatelný a nabízí pět různých módů – od layoutu klasického, s velkým tachometrem a otáčkoměrem, přes varianty základní, moderní a sportovní až po layout rozšířený, v němž je integrovaná velkoplošná mapa navigačního systému. 41 procent zákazníků modelu KAMIQ se rozhodlo také pro vrcholný infotainment Amundsen s navigací s online podporou. 49 procent všech prodaných vozů typu KAMIQ disponovalo osmipalcovým infotainmentem Bolero.
Celkem 65 procent vozů (52 procent v národním standardu) přijímá rozhlasové vysílání digitálně pomocí DAB. V necelé třetině prodaných vozů (27 procent) lze chytrý telefon bezdrátově nabíjet pomocí volitelně dodávaného Phone Boxu a propojit s infotainmentem pomocí funkce SmartLink. 95 procent prodaných vozů nabízí technologii SmartLink, z toho 60 procent tvoří SmartLink s kabelovým připojením a 40 procent vozů nabízí bezdrátovou verzi SmartLink.
Zákazníci, kteří si pořídili vůz ŠKODA SCALA, oceňují velice dobrý poměr ceny a výkonu tohoto prostorného hatchbacku. Zaměření na užitek pro ně při konfiguraci vozu hraje větší roli než pro řidiče trendy městského SUV. Polovina všech vozů SCALA v roce 2019 sjela z linky s infotainmentem Bolero a 28 procent zákazníků se rozhodlo pro systém Amundsen. Někteří zákazníci si navíc objednali Virtuální kokpit, který byl namontován celkem do 34 procent všech vozů řady SCALA. Phone Box (bezdrátové nabíjení chytrého telefonu) byl nainstalován do jedné čtvrtiny všech vozů SCALA a každý druhý vůz přijímal digitální rozhlasové vysílání DAB. 90 procent prodaných vozů má na palubě SmartLink.
Mezi řidiči obou kompaktních vozů značky ŠKODA je dobrý zvuk v kurzu. 81 procent všech vozů SCALA a 89 procent všech expedovaných vozů KAMIQ bylo v roce 2019 vybaveno osmi reproduktory. Ještě vyšší nároky splňuje volitelně dodávaný ŠKODA Soundsystem, který si pro své městské SUV vybral každý dvanáctý zákazník modelu KAMIQ. Nabízí výkon 405 wattů a ozvučuje interiér navíc i centrálním reproduktorem na palubní desce a subwooferem umístěným v zavazadlovém prostoru. Se ŠKODA Soundsystemem lze volit různé zvukové profily, prostřednictvím pětipásmového ekvalizéru lze zvuk navíc i dobře konfigurovat. Kromě toho je možné zvuk nastavit podle počtu obsazených míst ve voze, externí zesilovač zpracovává signál pomocí digitálního procesoru pro každý z deseti reproduktorů zvlášť.
ŠKODA AUTO a.s. a NejBusiness.cz
9. dubna 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....