5 % zisků bank ohrožuje snižování bankovních poplatků kvůli regulaci a tlak nové konkurence

5 % zisků bank ohrožuje snižování bankovních poplatků kvůli regulaci a tlak nové konkurence

Eliminace poplatků, zvyšování transparentnosti a podpora zákazníků při provádění správných finančních rozhodnutí by mohly tyto ztráty zmírnit.

Zavedené banky jsou v následujících třech až pěti letech ohroženy ztrátou výnosů v řádu miliard dolarů, protože noví konkurenti lákají zákazníky na bezplatné bankovní služby a regulátoři na vybraných trzích prosazují v rámci ochrany spotřebitelů jednoduché struktury bankovních poplatků, říká nová zpráva společnosti Accenture. Zpráva nazvaná „Účelově řízené bankovnictví: může důvěra budovat oboustranně výhodné bankovní vztahy?“, je založena na kvantitativní analýze příjmů bank na 13 trzích v Evropě, Severní Americe, Jižní Americe, Asii a Tichomoří, doplněné průzkumem mezi téměř 15 000 bankovními klienty. Zjistila, že příjmy, které tradiční banky generují z kontokorentních a jiných poplatků a z poplatků za služby jako jsou přeshraniční platby a zahraniční transakce, v důsledku konkurenčních i regulačních tlaků postupně mizí, což znamená průměrnou ztrátu příjmů ve výši 5 %.

„Výnosy bank spojené s vybíráním poplatků za vedení účtu, převody peněz, zprostředkování, anebo převod do jiné měny budou během několika následujících let postupně mizet,“ řekl Karel Kotoun, manažer Consulting & Strategy společnosti Accenture.

„Díky konzervativnímu přístupu k bankovním účtům a finančním produktům si Češi často nejsou vědomi různých poplatků bank. S příchodem nových digitálních bank, jejichž renomé je postaveno na nízkých poplatcích a přehledných sazbách si i čeští konzervativci začínají více vybírat komu svěří své prostředky. Proto i tento vývoj bude mít dopad na české banky, jejichž celkové příjmy závisejí v průměru až ze 25 % na poplatcích.“ 

Zpráva uvádí, že banky by mohly používat inovativní technologie jako je umělá inteligence a prediktivní analytika k budování osobních vztahů se svými zákazníky, a stát se tak jejich důvěryhodnými poradci. Tím by v průměru dosáhly růstu příjmů o 9 %.

Například s cílem pomoci zákazníkům dělat lepší finanční rozhodnutí by banky mohly poskytovat rady ohledně toho, jaké platební možnosti jsou nejvýhodnější nebo jak nejlépe financovat velký nákup. Více než polovina (55 %) spotřebitelů uvedla, že by byli ochotni zaplatit nějaký poplatek za příslušné doplňkové služby od jejich banky.

„Banky na trzích, které zažívají velkou ztrátu příjmů jako je Velká Británie a Hongkong, mají příležitost těžit z toho, že budou průkopníky tohoto přístupu a zvyšovat své čisté příjmy budováním důvěry prostřednictvím každodenního poradenství a transparentnosti," uvedl Karel Kotoun, manažer Consulting & Strategy společnosti Accenture. „Ve většině zemí, které jsme analyzovali, by banky mohly zvyšovat své výnosy prostřednictvím přístupu založeného na důvěře, který by alespoň kompenzoval ohrožené příjmy. V zemích jako je Česká republika, nebo Francie, kde jsou zákazníci konzervativnější, musí však banky najít další způsoby, jak obhájit a rozvíjet své podnikání – například prostřednictvím vytvoření ekosystémů, které budou zahrnovat i nefinanční služby a produkty.“

Analýza společnosti Accenture naznačuje, že banky, které svým zákazníkům poskytují důvěryhodná řešení a rady – a získají si tak postavení mezi nejdůvěryhodnějšími bankami – také zlepší svou pověst a image, budou méně vystaveny provozním rizikům a zvýší svou schopnost přilákat talenty.

Zdroj informací

Accenture a NejBusiness.cz

Datum

29. března 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.4121 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál