Pražské outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet má za sebou další vydařený rok. Pohledem čísel se oproti roku 2018 zvýšila návštěvnost centra o 6,3 % na rekordní bezmála 3 miliony návštěvníků, o 7 % vzrostly i obraty. Dařilo se však i mimo centrum.
Fashion Arena Prague Outlet úspěšně obhájila své nájemní smlouvy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozhodl, že použití ustanovení o radius clauses (doložky z rozsahu) nenarušují hospodářskou soutěž, a potvrdil jejich platnost a vymahatelnost.
Z pohledu návštěvnosti byl rok 2019 pro outletové centrum rekordní, k pokoření hranice tří miliónů návštěvníků jich na sklonku roku chyběla necelá tisícovka. V porovnání s rokem 2018 tak jde o 6,3% nárůst.
„Velký podíl na tom má sílící zájem zahraničních turistů. Naše centrum se stává vyhledávaným cílem turistických skupin z Evropy, Asie nebo Latinské Ameriky. Nejvíce návštěvníků je ale stále z České republiky. Jedná se většinou o spokojené a loajální zákazníky, kteří se k nám rádi a pravidelně vracejí“ upřesňuje Lenka Čapková, ředitelka Fashion Arena Prague Outlet.
O 7 % vzrostly i obraty centra. Pozitivní vliv na ně měl i nejúspěšnější víkend loňského roku. Na listopadovou oslavu 12. narozenin, dorazilo přes 61 000 návštěvníků. Stejný zájem zaznamenal ale i jarní a podzimní Late Night Shopping ve spolupráci s Evropou 2. Skvěle si centrum vedlo i na sociálních sítích – dění ve štěrboholském outletu sleduje již více než 60 tisíc fanoušků na facebooku a necelých 9 tisíc followerů má na Instagramu.
Vysokými čísly se mohou pochlubit i díky věrnostnímu klubu – Fashion Club. Od června 2018 se jeho členy stalo již více 45 000 zákazníků, kteří aktivně využívají jak výhodných cenových nabídek, tak i doplňkových exkluzivních služeb. Za rok 2019 tak došlo k nárůstu o 26 000 věrných uživatelů tohoto programu.
Za zmínku stojí i nové obchody a služby: Skechers, hračkářství Sparkys, funkční zimní móda Wellensteyn, multibrandový sportovní obchod Endorphine Republic, Corso Roma a indická kuchyně Satyam. Zásadní bylo rozšíření obchodu sportovní značky NIKE, nyní se totiž jedná o vůbec největší Nike Factory Store obchod v CEE s rozšířeným sortimentem o řadu life style, golf, tenis a dětský sortiment. Prvním nově otevřeným obchodem ve food courtu v roce 2020 je vietnamské bistro Wrap’n’roll.
V prosinci se centrum angažovalo na sousedské komunitní akci v pražských Štěrboholích. Rozsvěcení vánočního stromku a kulturní pásmo místních dětí podpořila Fashion Arena nejen finančně, ale všem vystupujícím dětem věnovala i věcné dárkové balíčky.
V sobotu 14. prosince se uskutečnil křest charitativního kalendáře a názvem „Mrkej a pomáhej“. Projekt vznikl na podporu ® POC PRAGUE OUTLET CENTER dvanáctiletého Marka trpícího vzácným locked-in syndromem neboli syndromem zazdění zaživa. Slavnostní křest provázela autogramiáda téměř dvacítky českých herců, kteří se do projektu zapojili. Během ní si zákazníci centra nakoupili kalendáře za 15 000 Kč.
V prosinci ale také skončil téměř tři roky trvající konkurenční spor. V pátek 13. prosince 2019 vydal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže konečné rozhodnutí, v němž potvrzuje, že užitím tzv. „radius clauses“ nedochází k porušení zákona ani k omezení hospodářské soutěže. Rozhodnutí nabylo právní moci 31. 12. 2019.
Fashion Arena Prague Outlet je vlastněna společností VIA Outlets, nejrychleji rostoucím vlastníkem a provozovatelem prémiových outletových center v Evropě. Součástí VIA Outlets je nyní 11 outletových center nacházejících se v devíti zemích střední a západní Evropy.
Celkem tedy skupina zastřešuje 1 100 obchodních jednotek na ploše 267 000 metrů čtverečných. Za rok 2019 přivítala dceřinná centra dohromady 32 milionu návštěvníků, což znamená meziroční nárůst o 6,1 %, obrat centra navýšila o 8,4 %. Nově otevřeno bylo celkem 338 obchodních jednotek, 128 z nich byly zcela nové značky, zbylých 210 prošlo rekonstrukcí.
Fashion Arena Prague Outlet a NejBusiness.cz
26. února 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....