Výsledky Peugeot ČR v roce 2019: rekord potřetí v řadě

Výsledky Peugeot ČR v roce 2019:  rekord potřetí v řadě

Peugeot v ČR v roce 2019 dosáhl třetím rokem po sobě rekordní prodeje. Loňský rok překonal o 522 vozů a s tržním podílem 5,22 % postoupil v žebříčku automobilek o jednu příčku na 5. pozici.

Přestože rok 2019 s mnoha výkyvy a celkovým poklesem -4 % nenabídl optimální podmínky pro rekordní prodeje, značka Peugeot v ČR dokázala po celých 12 měsíců vykazovat stabilitu a konstantní nárůst, a díky tomu k rekordním výsledkům dospěla. Na konci roku tak mohla oslavovat nejlepší prodej za 23 let působení na českém trhu. Celkový počet registrací značky Peugeot v roce 2019 činil 14 100 vozů, což představuje nárůst o 3,8 % oproti roku 2018.


Osobní vozy zajistily růst značky

O celkový nárůst prodejů se v loňském roce zasloužily zejména osobní vozy. Peugeot jich prodal 11 346, tedy o 554 (+ 5,1%) více než v přecházejícím roce, což ho posunulo ze 6. na 5. příčku v pořadí automobilek. Peugeot se tak stal nejrychleji rostoucí automobilkou s první desítce značek na českém trhu osobních vozů.

Pozici nejprodávanějšího osobního modelu značky a současně neprodávanějšího malého SUV v Česku obhájil Peugeot 2008. Vůz, který je od ledna 2020 nahrazen nástupcem, novým Peugeotem 2008, se v roce 2019 prodal v počtu 3 090 kusů, čímž se na prodejích osobních vozů značky Peugeot podílel více než jednou čtvrtinou.
V celkovém meziročním nárůstu mu zabránilo až zastavení výroby a vyčerpání skladových zásob před přechodem na nový model. Naopak výrazný růstový trend zaznamenalo další z řady SUV, Peugeot 3008, jehož prodeje se meziročně zvýšily o 17,8 % (251 ks) na celkových 1 664 vozů. K úspěchu SUV modelů přispěl i Peugeot 5008 s 1198 prodanými vozy a 4,3% nárůstem. V loňském roce si dobře vedl také model Peugeot 508, a to jak ve verzi fastback, tak v nedávno uvedené verzi SW. Společně zajistily 443 registrací.


Stabilita v kategorii LCV

Trh lehkých užitkových vozů v ČR se v loňském roce držel na téměř stejné úrovni jako v roce 2018 (+1,0 %). Podobný stabilní vývoj se projevil i u lehkých užitkových vozů značky Peugeot, kterých se registrovalo 2 754 kusů, což je o 32 (1,1 %) méně než v roce 2018. Peugeot dosáhl tržního podílu 13,29 % a druhé pozice v pořadí automobilek.

Nejvíce registrací zajistil model Peugeot Boxer (1851 ks) a i přes 15,4% pokles udržel se značným náskokem pozici nejprodávanějšího užitkového vozu v ČR. Výrazný, více než stoprocentní, nárůst zaznamenala střední dodávka Peugeot Expert, která s 619 registrovanými vozy obsadila 20,3 % svého segmentu a postoupila v rámci něj na druhé místo.

Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR: „S prodejními výsledky značky Peugeot v roce 2019 jsme nadmíru spokojeni, zejména pak s více než pětiprocentním podílem na trhu, protože překonat tuto hranici bylo pro nás vždy metou. V každém z 12 uplynulých měsíců jsme se ubránili výkyvům prodeje a udržovali jsme konstantní růst.
Výsledkem je 14 100 registrovaných vozů, čímž se blížíme takřka dvojnásobku prodeje, který jsme dosahovali na českém trhu před 10 lety. Svědčí to o dlouhodobém růstu značky Peugeot, současně to pro nás ovšem představuje závazek v tomto růstu pokračovat i nadále. Prvními významnými kroky ke splnění našeho cíle jsou modely nový Peugeot 208 a nové SUV Peugeot 2008, jejichž prodej se v našich koncesích právě rozbíhá.“

Zdroj informací

Peugeot ČR a NejBusiness.cz

Datum

17. ledna 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.5767 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál