ING pokračuje v navyšování primární zákaznické základny a objemu zákaznických vkladů.
Základní výsledek ING před zdaněním ve 3. čtvrtletí 2019 činí 1 911 milionů eur.
„Ve třetím čtvrtletí jsme dosáhli dobrých výsledků. Čistý zisk z úroků zůstává pevný, a to přesto, že se stále nacházíme v prostředí záporných úrokových sazeb,“ říká Ralph Hamers, generální ředitel ING Group. „Ve třetím čtvrtletí jsme také dosáhli vyšších příjmů z poplatků. Zaznamenali jsme též vyšší náklady, primárně v souvislosti s naším programem KYC (Know Your Customer) a s růstem nákladů na riziko. Čistá výše zákaznických vkladů se nicméně snížila o 1,0 miliardy eur z důvodu poklesu v oblasti korporátního bankovnictví ve výši 4,6 miliardy eur, částečně následkem vývoje cen ropy a splátek některých dlouhodobějších úvěrů. Objem čistých primárních úvěrů v sektoru retailového bankovnictví se zvýšil o 3,6 miliardy eur, a to převážně v oblasti hypoték. Naše kapitálová pozice se v tomto čtvrtletí i nadále zlepšovala. Očekáváme, že bankovní regulace a revize ovlivní výši kapitálu v následujících čtvrtletích.
Vítáme a podporujeme spolupráci s politiky a orgány zajišťujícími vymáhání práva a spolupracujeme také s dalšími finančními institucemi v boji proti finanční a hospodářské kriminalitě. V rámci naší skupiny pokračujeme v zavádění dalších opatření, která nám umožní lépe řídit nefinanční rizika. Učinili jsme kroky vedoucí k posilování globální organizace programu KYC a struktury řízení v rámci celé skupiny ING. Pokračujeme v zavádění globálních řešení pro KYC, k nimž se mohou připojit všechny země. Například naše korporátní klientela z oblasti středně velkých podniků v Polsku je nyní zapojena do našeho globálního řešení onboardingu a hodnocení klientů.
Ve třetím čtvrtletí jsme získali 165 tisíc nových primárních klientů, což je důkazem toho, že naše snahy nabídnout klientům lepší zákaznickou zkušenost se vyplácejí. Snažíme se také dále zjednodušovat možnosti zadávání plateb. Pokračujeme v zavádění služby Apple Pay a Google Pay v dalších zemích – v Polsku jsme byli dokonce vůbec první bankovní institucí, která nabídla službu Apple Pay klientům z podnikové sféry. Počet klientů, kteří začali platit mobilním telefonem, ve třetím čtvrtletí prudce vzrostl, a to o 35 % ve srovnání s minulým čtvrtletím, a počet platebních transakcí učiněných telefonem se téměř zdvojnásobil, přičemž se téměř přiblížil počtu transakcí za celé první pololetí letošního roku.
Pokračujeme v digitalizaci procesů, čímž zvyšujeme komfort a šetříme čas našich klientů. Například klienti korporátního bankovnictví v Polsku mohou nyní elektronicky podepisovat i úvěrovou dokumentaci. V Belgii pak mohou naši klienti zahájit proces vedoucí k získání hypotéky online. Partnerství s firmami z oblasti finančních technologií nám umožňují nabídnout našim klientům více finančních nástrojů; sem patří například investice ING do startupu Flowcast, který se zabývá zlepšením rozhodovacího procesu při poskytování úvěrů.
Ve třetím čtvrtletí jsme podnikli kroky, díky nimž se podílíme na boji proti klimatické změně. Naším cílem je reálný pozitivní dopad, a proto je nezbytné, aby v této oblasti finanční sektor úzce spolupracoval. Mezi milníky, kterých bylo v této oblasti v poslední době dosaženo, patří například zveřejnění Zásad udržitelného bankovnictví za podpory OSN nebo výzva pod názvem Collective Commitment to Climate Action (Kolektivní závazek k akci proti klimatické změně). ING se stala signatářem těchto dvou vzájemně souvisejících iniciativ v září tohoto roku v rámci Týdne klimatu, který se konal v New Yorku.
V souladu s Pařížskou dohodou se ING se zavázala řídit své portfolio tak, aby přispívala k maximálně dvěma stupňům Celsia globálního oteplování. V září jsme zveřejnili naše výsledky, z nichž vyplývá, které naše sektory jsou na cestě ke splnění globálních klimatických cílů a které na jejich splnění stále pracují. Jsme vůbec první bankou, která zveřejnila informace o plnění klimatických závazků, a v této aktivitě budeme i nadále pokračovat.
V současné době musejí všechny banky řídit rizika a chránit svou integritu s náležitou péčí a zároveň se aktivně účastnit boje proti klimatické změně, přičemž klient pro ně musí stále být na prvním místě. Dodržení této rovnováhy je pro ING v jejích každodenních aktivitách prioritou.“
ING Bank a NejBusiness.cz
1. listopadu 2019
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....