V rámci plastové strategie, jejímž cílem je výrazně snížit spotřebu plastů, učinila společnost Kaufland další krok a zavádí tzv. nEKOnečný sáček. Chce inspirovat své zákazníky, aby v úseku ovoce a zeleniny vyměnili jednorázové plastové sáčky za obaly, které se dají používat opakovaně, a nezatěžují tak přírodu. „Šetrnost k přírodě je naší prioritou, kterou se zabýváme kontinuálně, a veškeré kroky vycházejí z dlouhodobého postoje naší společnosti.“ vysvětluje tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
Balení nEKOnečného sáčku obsahuje 2 kusy a stojí 29,90 Kč. Opakovaně použitelné sáčky jsou v horní části opatřeny látkovým štítkem pro nalepení etikety s váhou a cenou a dají se prát na 30 stupňů. Kaufland již nabízí alternativy i k plastovým taškám v podobě papírových nebo látkových z BIO bavlny. Při distribuci čerstvého zboží v úseku ovoce a zeleniny využívá vratné přepravky místo jednorázových obalů. „Do konce roku vyřadíme z našich prodejen veškeré jednorázové plastové nádobí a plastové vatové tyčinky nahradíme jejich ekologickou variantou. Do roku 2025 snížíme množství plastového odpadu nejméně o 20 % a všechny produkty našich vlastních značek budou v obalech z recyklovatelných materiálů,“ dodává Renata Maierl.
Společnost Kaufland vychází z REset Plastic Strategie vydané skupinou Schwarz, a jako největší tuzemský potravinářský řetězec cítí závazek chránit životní prostředí. Vizí této strategie je „Méně plastů – uzavřené cykly“. Cílem je minimalizovat množství plastů používaných ve výrobě i v obchodech a základem koncept cirkulární ekonomiky – odpad nesmí být vnímán jako odpad, ale jako znovu využitelný materiál.
Strategie REset Plastic se skládá z několika částí: redukování (REduce) používání plastu ve všech divizích a ve spolupráci s dodavateli hledání úspor a alternativních materiálů. Důležitá je i optimalizace designu vlastních značek a snaha snížit množství plastu a zvýšit jeho recyklovatelnost (REdesign). Společnost Kaufland se rovněž zavazuje znovu použít minimálně ¾ odpadu (REcycle). Bod REmove zahrnuje spolupráci s nevládními organizacemi při odstraňování plastů z přírody. Kaufland také spolupracuje na výzkumu alternativních materiálů, při hledání způsobů efektivní recyklace a pomáhá edukovat celou společnost (REsearch).
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...