Řešíte otázku, jak dosáhnout změny chování nebo výsledků podřízených? Jak zvýšit pocit zodpovědnosti a samostatnost zaměstnanců, předejít opakování chyb? Nebo ukončujete spolupráci protože je třeba redukovat počet zaměstnanců, nebo proto, že zaměstnanec nevyhovuje požadavkům místa a neodevzdává očekávané výsledky? Jak zvládnout tyto náročné rozhovory tak, aby nás zbytečně nestresovaly a zároveň jsme i v takto náročných situacích udrželi vzájemný lidský respekt?
Přínosy účasti na kurzu
Kurz Vytýkací a propouštěcí rozhovory Vám pomůže zorientovat se mnohem lépe v dané problematice a zároveň:
se naučíte jasně a srozumitelně vymezit situaci - chyby a případný postup nápravy či důvody k propuštění
dokážete prostřednictvím správného rozhovoru zlepšit pracovní výsledky či nastavit podmínky pro ukončení zaměstnance
se naučíte předávat konstruktivní kritiku – jak pro výtku, tak propouštěcí situaci, zvládnete asertivní přístup jak v manažerské praxi, tak v osobním životě
budete umět reagovat na zpětnou vazbu zaměstnance bez negativních emocí
se naučíte připravit a vést vytýkací/propouštěcí rozhovor
získáte větší sebejistotu pro sdělování kritických míst spolupráce
udržíte vztahy na úrovni vzájemného respektu
Pro koho je kurz určen
Kurz Vytýkací a propouštěcí rozhovory je určen především:
manažerům na všech úrovních řízení, mistrům a vedoucím, kteří ovlivňují prostřednictvím svých podřízených pracovní výsledky
personalistům, kteří jsou v roli hodnotitele či v roli, kdy mají propustit zaměstnance
Ukázat celý text
Program
9:00 - 16:30
Smysl a důsledky manažerských rozhovorů
role manažera/personalisty v náročných komunikačních situací
Příprava na rozhovor
obsah sdělení – fakta, příklady, argumenty
Postoj manažera/personalisty
jak formulovat negativní sdělení či kritiku
principy konstruktivní kritiky a účinné zpětné vazby;
zvládání námitek + jak se vyhnout konfliktu
jak lidé reagují ve stresových situacích a proč
Výtka - vytýkací dopis
cíl, účel, účinek
parametry, specifikace, obsah
Propouštěcí rozhovor
specifika propouštěcího rozhovoru
co ošetřit na obou stranách – zaměstnanec a zaměstnavatel
Hana Ondráčková, lektorka, HR konzultantka a koučka
Kurz doporučuji každému, kdo stojí před komunikačně nesnadnými situacemi, jako jsou: motivační rozhovory, hodnocení výkonu, sdělení kritiky, předání výtky nebo propuštění zaměstnance.
Jako HR konzultantka, lektorka a koučka těží ze své více než 23leté zkušenosti z firem různých oborů.
Pracovala 8 let jako HR ředitelka Moravia Propag, personální manažerka ve společnosti Computer Press nebo specialistka lidských zdrojů v Home Creditu.
Nejvíce si váží znalostí spojených s rozvojem a výkonem lidí.
Působila také jako lektorka manažerských, obchodních a komunikačních dovedností.
Teoretická východiska pro svou profesní činnost získala mj. při studiu magisterského celostního oboru sociální pedagogiky se zaměřením na psychologii, vzdělávání dospělých a sociologii.
Ve své praxi se opírá o diagnostické a psychologické techniky, vizualizační techniky, také o certifikovaný výcvik trenéra trenérů u OTC v Olomouci, výcvik kouče u Koučink centra v Praze, či dovednosti osobní diagnostiky získané u mezinárodní společnosti Thomas International.