Obchodník se neobejde bez porozumění nákupnímu rozhodování svých zákazníků. Pro každého obchodníka je zásadní vědět, jak se rozhodují jeho zákazníci o nákupu. Nákupní rozhodování firemních zákazníků prochází velkými změnami. Mění se průběh nákupních rozhodovacích procesů, stále více aktivit probíhá mimo zorné pole obchodníka, zákazníci mají výrazně více informací, mění se role jednotlivých profesí, roste role nákupních útvarů. Ukážeme vám, jak změnit stávající a využívat nové prodejní postupy a metody, abyste uspěli i v těchto nových podmínkách.
Přínosy účasti na kurzu
Kurz Jak se rozhodují firemní zákazníci Vám pomůže zorientovat se mnohem lépe v dané problematice a zároveň:
proniknete do způsobu nákupního rozhodování firemních zákazníků ve 21. století
budete umět rozpoznat a následně využít způsob rozhodování konkrétního zákazníka
se odlišíte a získáte náskok před konkurencí přesným cílením na užitek pro zákazníka
si vše vyzkoušíte na příkladech z vaší praxe
Pro koho je kurz určen
Kurz Jak se rozhodují firemní zákaznícije určen především:
obchodníkům a prodejcům
všem profesím, které přicházejí do kontaktu s firemním zákazníkem
obchodním ředitelům a managementu firem
Ukázat celý text
Program
9:00 - 16:30
Změny v nákupním rozhodování a procesu u firemních zákazníků
co se děje ve firmě zákazníka před nákupem
vývoj nákupních procesů a nákupního rozhodování u firemních zákazníků
dopady změn v nákupním chování firemních zákazníků na práci obchodníků
Práce s výhodami dodavatele a potřebami zákazníka
potřeby zákazníka versus výhody dodavatele
užitek pro zákazníka jako rozhodující faktor úspěchu
obsah a struktura prezentace podle typu prodejní situace
Nákupní techniky a postupy firemních zákazníků
výběrová řízení, poptávky, e-aukce a jak s nimi pracovat
jak vznikají hodnotící kritéria nákupu pro vyhodnocování nabídek
preferované formy komunikace, co dělat a co ne
Obchodní postupy 21. století na B2B trhu
konzultativní prodej
postupy pro různé segmenty trhu (například katalogový prodej, prodej investic)
vliv elektronizace a digitalizace na prodejní postupy a komunikaci se zákazníkem
Odborný garant a lektor
Karel Otýs, expert na firemní nákup a B2B obchod
Celý profesní život se věnuje B2B obchodu a nákupu.
Pracoval jako B2B obchodník, krizový manažer i šéf firemního nákupu (ve skupině Czech Coal, a.s.).
Posledních 8 let se věnuje vzdělávání a rozvoji nákupních a obchodních týmů a propojování světa firemního nákupu a obchodu.
Ve své práci spojuje unikátní praktické know-how s potenciálem nákupních a obchodních týmů.
Díky tomuto spojení se mu daří zvyšovat výkonnost a zlepšovat efektivitu obchodních a nákupních procesů i zlepšovat výsledky vyjednávání.
Poměrně úzká specializace mu umožňuje věnovat se kurzům a jejich přípravě opravdu důkladně a intenzivně.
Vede je spíše jako praktické workshopy, zaměřené především na aplikaci znalostí a dovedností do konkrétní praxe účastníků.
Proto pracuje výhradně s praktickými situacemi účastníků, případně příklady z jejich oboru.
Mezi jeho klienty patří nadnárodní korporace, velké, střední i rodinné firmy ze všech oborů.