Cenové vyjednávání je tou nejtěžší obchodnickou disciplínou. Udělejte z něj svou silnou stránku. Vyjednávání o ceně rozhoduje nejen o výhodnosti obchodu, ale často i tom, zda ho vůbec uzavřete. Ukážeme vám, jak úspěšně vést celý proces přípravy, prezentace a projednání ceny s firemním zákazníkem. Provedeme vás nástrahami ze strany firemních zákazníků a dáme vám recept na zvýšení úspěšnosti vašich cenových jednání. Poznejte osvědčené i nové postupy a strategie. Vyzkoušejte si své schopnosti při praktickém tréninku a získejte zpětnou vazbu od špičkového lektora s bohatými praktickými zkušenostmi.
Přínosy účasti na kurzu
Kurz Cenové vyjednávání s firemními zákazníky Vám pomůže zorientovat se mnohem lépe v dané problematice a zároveň:
získáte sebevědomí pro cenová jednání, prezentaci a obhajobu své ceny
budete schopni vést efektivní a úspěšná cenová jednání
poradíte si s cenovými námitkami firemních zákazníků
vše si vyzkoušíte na příkladech z vaší praxe
Pro koho je kurz určen
Kurz Cenové vyjednávání s firemními zákazníky je určen především:
obchodníkům a prodejcům
všem profesím, které přicházejí do kontaktu s firemním zákazníkem
obchodním ředitelům a členům managementu firem
všem, kteří chtějí posílit své schopnosti vyjednávat o ceně v B2B segmentu
Ukázat celý text
Program
9:00 - 16:30
1. Den
Cenová strategie
cenová strategie od úvodní nabídky až po finální jednání
cenová prevence, jak nenechat cenový tlak vůbec vzniknout
nejčastější chyby v cenové strategii a jednání a jak se jich vyvarovat
Cenotvorba
možnosti tvorby ceny pro různé segmenty a obory
příprava struktury a obsahu ceny a její správná volba
práce se změnou v cenotvorbě v průběhu jednání
Prezentace ceny
jak připravit a realizovat úspěšnou prezentaci ceny
prezentace ceny v nabídce a ve výběrovém řízení
jak docílit srozumitelnosti, jednoduchosti a přesvědčivosti při prezentaci ceny
2. Den
Cenové námitky
jak čelit cenovým námitkám nákupčích a dalších firemních zákazníků
řešení nejčastějších cenových námitek, „konkurence je levnější“, „pro uzavření obchodu musíte poskytnout slevu“, „jste příliš drazí, udělejte něco s tou cenou“ a další
jak reagovat na žádost o slevu či nižší cenu
Necenové faktory cenového jednání
jak dostat do cenového jednání necenové faktory
vztah ceny a užitku pro zákazníka a jak ho využít v cenové strategii
práce s dalšími náklady spojenými s realizací dodávky či služby
Psychologické faktory jednání o ceně
jak rozlišit vážně míněný cenový tlak od prostého ověření oprávněnosti ceny
využití selektivní hluchoty při cenových námitkách
jak poznat, o co zákazníkovi skutečně jde
Odborný garant a lektor
Karel Otýs, expert na firemní nákup a B2B obchod
Celý profesní život se věnuje B2B obchodu a nákupu.
Pracoval jako B2B obchodník, krizový manažer i šéf firemního nákupu (ve skupině Czech Coal, a.s.).
Posledních 8 let se věnuje vzdělávání a rozvoji nákupních a obchodních týmů a propojování světa firemního nákupu a obchodu.
Ve své práci spojuje unikátní praktické know-how s potenciálem nákupních a obchodních týmů. Díky tomuto spojení se mu daří zvyšovat výkonnost a zlepšovat efektivitu obchodních a nákupních procesů i zlepšovat výsledky vyjednávání.
Poměrně úzká specializace mu umožňuje věnovat se kurzům a jejich přípravě opravdu důkladně a intenzivně.
Vede je spíše jako praktické workshopy, zaměřené především na aplikaci znalostí a dovedností do konkrétní praxe účastníků.
Proto pracuje výhradně s praktickými situacemi účastníků, případně příklady z jejich oboru.
Mezi jeho klienty patří nadnárodní korporace, velké, střední i rodinné firmy ze všech oborů.