Píšete v práci? Dělejte to hezky, česky a jako lidi. Se slovy je to tak. Každý je má, každý jim rozumí. Ale ne každý je umí. A přitom slova, věty, odstavce jsou to, co upoutává. Prodává. Dobrý text ulpí lidem v paměti. Ať píšete newslettery, či směrnice, vydáváte firemní časopis, skládáte dohromady reklamní texty, vydáváte blog anebo prostě jen posíláte e-maily kolegům, dobré psaní se hodí vždy. Je naší vizitkou – a když píšeme v práci, je vizitkou naší firmy. Už proto má smysl se psaním a jazykem zabývat. Přemýšlet o něm, nezanášet ho plevelem a neničit ho. A přesně tímto směrem vám chceme pomoci vykročit. První dojem si zákazník tvoří podle grafiky. Ale to, co prodává, je text.
Neváhejte si s sebou přinést rozdělanou práci nebo něco, co vám dělá problém. Na konci dne bude pro vaše texty prostor.
Přínosy účasti na kurzu
Kurz Kreativní psaní ve firemní praxi Vám pomůže zorientovat se mnohem lépe v dané problematice a zároveň:
získáte praktické rady, jak své psaní zlepšit
zjistíte, že dobře a čtivě psát není zase tak náročné
se dozvíte pár účinných triků, jak na to
se vyzkoušíte tvorbu všech důležitých druhů textů
získáte zpětnou vazbu ke svému psaní i praktické rady, jak ho zlepšit
Pro koho je kurz určen
Kurz Kreativní psaní ve firemní praxi je určen především:
HR pracovníkům, kteří připravují firemní směrnice, časopis nebo jiné texty pro zaměstnance
pracovníkům marketingu a webmasterům, kteří vytvářejí nebo upravují reklamní texty
pracovníkům PR, kteří píšou tiskové zprávy
zaměstnancům všech úrovní managementu, kteří chtějí zlepšit svůj písemný projev
jednatelům malých a středních firem
a všem ostatním, kteří v práci vytvářejí jakékoliv texty
Ukázat celý text
Program
9:00 - 16:30
různé druhy textů a žánrů
jak na titulky a jak vystavět článek
jak psát pro různé formáty (časopis, newsletter, web, e-maily, reklama)
praktické tipy a dovednosti – co dělat a co ne
záludnosti češtiny
jak se zbavit korporátního jazyka
několik pravidel k zapamatování
hodně psaní, zkoušení a povídání o textech
a na závěr: přineste si vlastní texty, probereme je
Odborný garant a lektor
Štěpán Vorlíček, jazykový poradce, novinář a copywriter
Kurz kreativního psaní vám ukáže, že každý člověk je v psaní lepší, než si sám myslí. Dozvíte se postřehy z praxe o tom, jak v práci lépe, jednodušeji a srozumitelněji psát, poodhalíme pár triků a také si to všechno sami vyzkoušíte.
Studoval a nedostudoval žurnalistiku na FSV UK — dal přednost praxi.
Spoluzakládal automobilový magazín Automix.cz, pracoval v Aktuálně.cz, psal texty pro tehdejší Eurotel nebo kulturního průvodce Prahou Globopolis.com.
Vedl webový a obsahový tým AAA AUTO a zkusil si i vlastní podnikání s překladatelskou agenturou Šupito.cz.
Kromě toho od mládí překládá z a do angličtiny, kterou také učí.
Spolupracuje s největší světovou jazykově-poradenskou agenturou The Writer z Londýna, pro níž vedle mnoha napsaných stránek také školil zaměstnance O2 v oblasti tone-of-voice nebo zpracovával jazykové poradenství pro Slovenskou spořitelnu.
Pod křídly vydavatelství firemních periodik Boomerang Publishing píše například pro Volkswagen, Škodu Auto, Knihy Dobrovský nebo pro magazín všech automobilových nadšenců vvautomotive.cz.
Ukázat celý text
Termín konání
12. listopadu 2020 (čtvrtek)
Místo konání
Školící centrum Palác Platýz Národní 416/37 110 00 Praha 1