Asociace společenské odpovědnosti již podruhé oceňuje aktivity a strategie, které podnikají firmy a organizace v rámci udržitelnosti a přispívají tím k plnění Cílů udržitelného rozvoje (SDGs). Konec hladu. Odpovědná výroba a spotřeba. Partnerství ke splnění cílů. To jsou cíle, které pomáhá naplňovat Tesco.
Do finále Cen SDGs postoupilo 5 firem v kategorii Byznys. Veřejnost má možnost hlasováním od 7. května rozhodnout, který projekt v této kategorii zvítězí. Tesco bylo z velkého množství přihlášených vybráno se svým projektem Žádné jídlo nazmar.
Celosvětově přijde třetina potravin nazmar, 1 z 9 lidí trpí podvýživou a odpad z potravin je odpovědný za zhruba 8 % celosvětových emisí skleníkových plynů. Množství jídel, které se v Evropě vyhodí, by mohlo nasytit až 200 milionů lidí. Podle dostupných údajů každý Čech za rok vyhodí až 80 kg potravin.
„Pracujeme tvrdě na tom, abychom tuto situaci změnili. Neřešíme plýtvání izolovaně pouze v našich obchodech, ale díváme se na celý řetězec, kterým si potravina projde od okamžiku, kdy vyroste na poli, až po té, co se dostane na talíř v domácnosti. Včera jsme komunikovali jako jediný obchodní řetězec data o plýtvání ve svém provozu. Výsledky jednoznačné potvrzují správnost našich kroků“ uvádí Martin Kuruc, výkonný ředitel Tesco pro ČR.
Dle letošní zprávy udělalo Tesco velký pokrok. Ve srovnání s předešlým rokem snížilo svůj potravinový odpad o 27 % a celkem darovalo 869 tun potravin lidem v nouzi v České republice, což v přepočtu znamená, že s pomocí potravinových bank darovalo 2.1 milionů porcí jídel potřebným. Kromě toho darovalo více než 2 200 tun potravinových přebytků jako krmivo pro zvířata. Díky naší spolupráci s partnery jako např. Česká federace potravinových bank se počet darovaných jídel zvýšil o 100%.
Za poslední rok Tesco učinilo řadu opatření a inovací ve svém provoze a zrealizovalo několik dílčích projektů k omezení plýtvání potravinami. Zlepšilo objednávání, zjednodušilo pracovní postupy a zefektivnilo proces darování potravin potravinovým bankám a neziskovým organizacím. Navíc, ukončilo akce ovoce a zeleniny typu „kupte jedno, získejte druhé zdarma“, vylepšením dodavatelského řetězce urychlilo dovoz citrusového ovoce a všechny středoevropské hypermarkety nabízí 16 druhů křivé ovoce a zeleniny pod produktovou řadou Dokonale nedokonalá. Denně se darují potravinové přebytky ze 154 Tesco obchodů po celé republice.
„Uzavřeli jsme memorandum o spolupráci s Českou federací potravinových bank a uspořádali jsme již třetí konferenci proti plýtvání potravinami pro zástupce z neziskových organizací, představitele z byznysu, média, místí politiky i konkurenty. Partnerství a spolupráce jsou klíčové pro naplnění SDGs cílů,“ doplňuje Martin Kuruc.
Veřejné hlasování bude probíhat v období od 7. května do 1. června 2018. Hlasování probíhá prostřednictvím aplikace D21 na webových stránkách www.globalnicile.cz
Tesco Stores ČR a. s. a NejBusiness.cz
16.5.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....